Στηρίξτε μας

Το Υπ. Παιδείας δεν απαγορεύει τις επισκέψεις μαθητών στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο (βίντεο)

12 Ιουλίου 2022 09:00 | Επικαιρότητα
Το Υπ. Παιδείας δεν απαγορεύει τις επισκέψεις μαθητών στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο (βίντεο)

Με μια διπλωματική απάντηση η Ζέτα Μακρή, υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, απευθυνόμενη στον βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη ουσιαστικά δήλωσε ότι οι καθηγητές αποφασίζουν για τις εκπαιδευτικές εκδρομές των μαθητών και το αρμόδιο υπουργείο δεν μπορεί να απαγορεύσει τις επισκέψεις  σε χώρους βασανισμού ζώων, όπως είναι το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, για να μην κατηγορηθεί για αναχρονισμό! Θυμίζουμε ότι σχετικό αίτημα μετά τον φόνο του χιμπαντζή στις 25 Ιουνίου είχε στείλει η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία.

 

Η απουσία βούλησης εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας να στείλει οδηγίες ώστε να μην επισκέπτονται οι μαθητές χώρους όπου ζώα κακοποιούνται έχει ως αποτέλεσμα φορείς (ακόμα και χωρίς άδεια) να επισκέπτονται σχολεία, προφανώς βασιζόμενοι στην άγνοια πολλών εκπαιδευτικών σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων (βλέπε γερακάρηδες που κακοποιούν αρπακτικά πουλιά ώστε να τα μάθουν να κάνουν κόλπα) ή μαθητές οργανωμένα μέσω των σχολείων τους να πηγαίνουν σε κήπους όπου ζώα κακοποιούνται (π.χ. στον Βοτανικό Κήπο Ι. & Α. Ν. Διομήδους) ή ακόμα όπως συνέβαινε παλιότερα και σε εκτροφεία γουνοφόρων ζώων δηλαδή επιχειρήσεις που σφάζουν ζώα για να γίνουν είδη πολυτελείας ή να διδάσκονται... φιλοζωία από εκπροσώπους κυνηγετικών φορέων οι οποίοι προσκαλούνταν από εκπαιδευτικούς!

GerakarisNipiagogeio29 1 2020Χωρίς καμία άδεια από το Υπουργείο Παιδείας ο γερακάρης αστυνομικός Σταύρος Αθανασίου πρόεδρος πρόεδρος του Συλλόγου Ελληνικής Γερακοτροφίας κάνει «εκπαιδευτικές» επισκέψεις σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία ακόμα και σε νηπιαγωγεία...

GerakarisAetosAgrinioDimotikoSxoleio7 6 2019Μαθητές Δημοτικών και Νηπιαγωγείων βλέπουν κακοποιημένα αρπακτικά να κάνουν κόλπα!

Τα πρακτικά της συζήτησης στη Βουλή σχετικά με την επίκαιρη ερώτηση «Απαγόρευση της επίσκεψης μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και σε άλλους παρόμοιους χώρους».

«ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Κι εγώ σας ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
Στην τέταρτη με αριθμό 847/30-6-2022 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κ. Κρίτωνα – Ηλία Αρσένη προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Απαγόρευση επίσκεψης μαθητών/τριών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και σε άλλους παρόμοιους χώρους», θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Μακρή.
Κύριε συνάδελφε, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά.

ΑΡΣΕΝΗΣ ΚΡΙΤΩΝ-ΗΛΙΑΣ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Κυρία Μακρή, γνωρίζετε τα γεγονότα στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο. Είχαμε τη θανάτωση ενός ακόμα ζώου -και μιλάω για τον χιμπατζή- ο οποίος ήρθε μετά από τη θανάτωση δύο τζάγκουαρ και μετά τον θάνατο έξι δελφινιών.
Το ζήτημα εδώ πέρα είναι ότι προφανώς έχουμε κάτι το οποίο δεν λειτουργεί σωστά. Έχουμε επανειλημμένα τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος να παρεμβαίνουν, να στέλνουν στον εισαγγελέα για διερεύνηση αξιόποινων πράξεων το Αττικό Πάρκο. Τότε ήταν για το θέμα των δελφινιών. Έχουμε ένα πάρκο το οποίο για τέσσερα χρόνια δεν είχε άδεια, από το 2013 έως τον Ιούλιο του 2017 όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ του έδωσε την άδεια, με πάρα πολύ κακές συνθήκες για τα ζώα.
Οι χιμπατζήδες ζούσαν σε ένα τσιμεντένιο περιβάλλον με ζωγραφισμένα δέντρα, τα δελφίνια σε μια πισίνα ενώ πρέπει να ζουν στους ωκεανούς, τα τζάγκουαρ κλπ. Καταλαβαίνουμε όλοι μας ότι όταν διαφεύγει ένα ζώο από ένα κλουβί υπάρχει κίνδυνος και για τους ανθρώπους που επισκέπτονται τον ζωολογικό κήπο, αλλά και για το ίδιο το ζώο, όταν δεν γίνει σωστή διαχείριση, όπως δεν έγινε στο Αττικό Πάρκο.
Αναφέρομαι, οπότε, στο αίτημα για την απαγόρευση επίσκεψης μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Αττικό Πάρκο που σας έχει στείλει και εγγράφως η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία. Τι σας περιγράφει εδώ η Ομοσπονδία πολύ σωστά; Θα μπορούσε να υπήρχε κίνδυνος για τους επισκέπτες, πόσω μάλλον όταν αυτοί είναι παιδιά και ότι έχουμε στην ουσία ζώα να βασανίζονται μέσα στον ζωολογικό κήπο ή να θανατώνονται όταν πάνε να διαφύγουν, ζώα που υποφέρουν με κάθε τρόπο. Και πάλι θα επαναλάβω τους χιμπατζήδες στο τσιμεντένιο κλουβί με ζωγραφισμένα δέντρα, όταν η θέση τους είναι στο τροπικό δάσος.
Είναι αυτό που θέλουμε να δείχνουμε στα παιδιά μας; Δηλαδή αυτό είναι αντικείμενο εκπαίδευσης; Τα ζώα τα οποία ζουν σε έντονη ψυχολογική πίεση, που έχουν ψυχωτικά φαινόμενα, που τα διατηρούν στα κλουβιά με ψυχοφάρμακα, είναι αυτά που θέλουμε να βλέπουν τα παιδιά μας;
Σας καλώ, όπως σας καλεί η Φιλοζωική Ομοσπονδία, να απαγορεύσετε αυτές τις επισκέψεις, όπως και κάθε άλλο αντίστοιχο θέαμα με άγρια ζωή. Μέχρι πρότινος είχαμε εποπτευόμενο από πανεπιστημιακό φορέα πάρκο στη Δυτική Αθήνα με αντίστοιχο σόου με γεράκια και να πηγαίνουν σχολεία εκεί. Απαγορεύστε τα όλα αυτά.
Πρέπει να στέλνουμε ένα σωστό μήνυμα στα παιδιά τι είναι αποδεκτό και τι δεν είναι. Τα ζώα που βασανίζονται δεν μπορεί να είναι θέμα διδασκαλίας προς τα παιδιά μας. Δεν θα διδάξουμε αυτόν τον κόσμο στα παιδιά. Θα διδάξουμε τον κόσμο όπως πρέπει να είναι.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε.
Κυρία Υφυπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Θα συμφωνήσω με τον συνάδελφο ότι πρέπει τα παιδιά να παίρνουν σωστά εκπαιδευτικά μηνύματα και νομίζω ότι σήμερα θα συζητήσουμε με ποιον τρόπο πρέπει να τα παίρνουν τα μηνύματα, αν πρέπει να υπάρχουν καθολικές κεντρικά κατευθυνόμενες απαγορεύσεις ή να υπάρχει αυτονομία και πρωτοβουλία των σχολείων.
Θα σας πω, λοιπόν, κύριε συνάδελφε, ότι υπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις που αφορούν είτε στους μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας, είτε αφορά στις εκπαιδευτικές επισκέψεις και μετακινήσεις μαθητών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα ισχύοντα, κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους είναι δυνατόν και πραγματοποιούνται για τους μαθητές και τις μαθήτριες των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχολικές δράσεις εκτός σχολείου. Χαρακτηριστικά, τέτοιες δράσεις είναι: η ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή, οι διδακτικές επισκέψεις και οι μετακινήσεις στο πλαίσιο πολιτιστικών δράσεων, αθλητικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων εκπαιδευτικού περιεχομένου, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις οι έξοδοι των μαθητών και των μαθητριών σε κοντινή απόσταση από το σχολείο, με περιορισμένη χρονική διάρκεια, που υλοποιούνται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της βιωματικής μάθησης και του ευρύτερου ανοίγματος στο σχολείο στην κοινωνία. Είναι οι επισκέψεις στη Βουλή των Ελλήνων, είναι οι μετακινήσεις μαθητών και μαθητριών και συνοδών εκπαιδευτικών στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και αυτό γίνεται στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ανταλλαγών και φιλοξενίας ειδικών φορέων. Επίσης, είναι οι επισκέψεις σε κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

Όλες αυτές οι διδακτικές επισκέψεις γίνονται στο πλαίσιο πολιτιστικών δράσεων, αθλητικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων, δραστηριοτήτων επιστημονικού περιεχομένου. Πραγματοποιούνται εκτός του σχολικού χώρου, σε περιοχές που έχουν ιδιαίτερη εκπαιδευτική αξία, είτε αυτή είναι πολιτιστική, είτε αρχαιολογική, είτε είναι ιστορική, είτε είναι η οικολογική, είτε σε χώρους τεχνολογικού επιστημονικού ενδιαφέροντος και θεωρούνται από τους παιδαγωγούς -και ορθά- ότι είναι αναγκαίο συμπλήρωμα της αγωγής μαθητών και μαθητριών.

Σκοπός είναι να διευρυνθούν οι ορίζοντες, να ενθαρρύνουν και να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν τα επιτεύγματα του ανθρώπου διαχρονικά και να αναπτύξουν και την κοινωνικότητά τους.

Επανέρχομαι σε αυτό που είπα στην αρχή. Καμία ανάγκη καθολικής απαγόρευσης δεν υπάρχει, ούτε καμία ανάγκη κεντρικής κατεύθυνσης από το Υπουργείο μας. Γιατί εμείς και με τη νομοθεσία, αλλά και η αντίληψή μας είναι να προωθείται η αυτονομία των σχολικών μονάδων. Έχει θεσμοθετηθεί. Δεν αποφασίζουμε κεντρικά για όλα τα ζητήματα και νομίζω ότι αυτό είναι λογικό. Σε αντίθετη περίπτωση νομίζω κι εσείς ο ίδιος, κύριε συνάδελφε, θα μας κατηγορούσατε για αναχρονισμό.
Εξάλλου, η οργάνωση μιας διδακτικής επίσκεψης έχει και μια σειρά διαδικασιών που είναι ικανές να εντοπίσουν και να αποκλείσουν ένα ακατάλληλο προς επίσκεψη χώρο.
Για να μην πάρω περισσότερο χρόνο, κυρία Πρόεδρε, θα δώσω στοιχεία γι’ αυτές τις διαδικασίες στη δευτερολογία μου.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Κι εγώ σας ευχαριστώ,
Κύριε συνάδελφε, έχετε τον λόγο.

ΑΡΣΕΝΗΣ ΚΡΙΤΩΝ-ΗΛΙΑΣ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, θέλω να επαναλάβω, βέβαια, και τη δήλωση της κ. Κατωγυρίτη -είναι συνεργάτιδα της κ. Jane Goodall που είναι η βασική επιστήμονας ειδικευόμενη στο θέμα των χιμπατζήδων- η οποία λέει πόσο αντιεκπαιδευτικό είναι να πηγαίνει η πολιτεία τα παιδιά σε χώρους βασανισμού των ζώων, καθώς και το πόσο μη ηθική είναι η στάση να στερείς από τα άγρια ζώα όχι μόνο το αναφαίρετο δικαίωμά τους στην ελευθερία, καθώς και το να ζουν στα μέρη όπου η φύση και όχι ο άνθρωπος καθόρισε.

Μας μιλήσατε για την ευρεία λίστα των επιτρεπόμενων τόπων για επίσκεψη. Όμως, γνωρίζετε ότι το Αττικό Πάρκο ζει σε τεράστιο βαθμό από τις επισκέψεις και των σχολείων. Εσείς, δηλαδή, με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, πού έχετε εντοπίσει το πρόβλημα; Γιατί καταλαβαίνω ότι έχουμε μια βάση συζήτησης ότι δεν θα πρέπει τα παιδιά να πηγαίνουν σε τόπους εγκλεισμού ζώων και βασανισμού ζώων λόγω του εγκλεισμού. Εσείς, ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, πού έχετε εντοπίσει το πρόβλημα αυτή τη στιγμή; Τι πρέπει να αλλάξει.

Σας ζητάει η φιλοζωική την απαγόρευση των εκπαιδευτικών εκδρομών κι όχι απλά παροτρύνσεις προς τους εκπαιδευτικούς να μην οργανώνουν τέτοιες επισκέψεις όπως ισχύει σήμερα. Έχετε δει ότι η υφιστάμενη πολιτική δεν έχει αποδώσει καρπούς. Τι θα αλλάξετε, λοιπόν, κυρία Υπουργέ; Έχετε ευθύνη στο να εγγυηθείτε ότι τα παιδιά μας δεν θα διδάσκονται τον βασανισμό των ζώων; Αυτή τη στιγμή πηγαίνουν σε ζωολογικούς κήπους. Κακώς. Νομίζω συμφωνούμε σε αυτό. Τι θα αλλάξετε προκειμένου να σταματήσει αυτό;

Θέλουμε αυτό το απλό πράγμα να μας πείτε. Το πώς θα το οργανώσετε, εσείς είστε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου κι εσείς θα το αποφασίσετε. Θέλουμε, όμως, το μετρήσιμο αποτέλεσμα της απόφασης σας να είναι ότι δεν θα πηγαίνουν τα παιδιά της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οργανωμένα με τα σχολεία τους στους χώρους εγκλεισμού και βασανισμού των ζώων. Αυτά ζητάμε. Δεν είναι κάτι περίεργο και περίπλοκο.

Το άμεσο αποτέλεσμα της κατακραυγής από τη δολοφονία αυτού του χιμπατζή, ή προηγουμένως των δύο τζάγκουαρ ή προηγουμένως των έξι δελφινιών και πόσω μάλλον τι γίνεται και με αυτά που συνεχίζουν και ζουν στα κλουβιά αυτά. Μιλάμε πάλι για χιμπατζήδες που ζουν σε τσιμεντένια κλουβιά με ζωγραφισμένα δέντρα, που βγάζουν διάφορα ψυχωτικά και είναι με ψυχοφάρμακα. Τέτοια πράγματα αναφέρουμε.

Θέλουμε τα παιδιά μας να πηγαίνουν και να βλέπουν τέτοια ζώα; Είναι αυτή η εκπαίδευση που θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας; Αν συμφωνείτε ότι δεν είναι, πείτε μας τι θα κάνετε για να αλλάξει. Γιατί αυτή τη στιγμή αυτό γίνεται. Αυτή τη στιγμή, αυτός είναι ο κανόνας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Σοφία Σακοράφα): Ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε.
Κυρία Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε, και πάλι.
Θα συμφωνήσουμε ότι πρέπει να έχουν παιδαγωγικό και διδακτικό στόχο όλες οι εκπαιδευτικές εκδρομές. Θα διαφωνήσουμε, όμως, από ό,τι καταλαβαίνω στον τρόπο, γιατί εμείς εξακολουθούμε να επιμένουμε στο Υπουργείο με πλήρη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και με τις πρόνοιες οι οποίες υπάρχουν από το νόμο, ότι αυτό μπορεί να επιτευχθεί, αν αυτά εφαρμόζονται, όπως ακριβώς προβλέπονται.

Πρέπει, δηλαδή, ο σχεδιασμός να αναφέρει επιδιωκόμενους σκοπούς και στόχους, να υπάρχουν δραστηριότητες προετοιμασίας του θέματος μέσα στην τάξη, δραστηριότητες στο χώρο της επίσκεψης και αποτίμηση της όλης διαδικασίας και βεβαίως εξαγωγή των εκτιμήσεων και των ανατροφοδοτήσεων που έχει αυτή η εκπαιδευτική και παιδαγωγική εκδρομή ή επίσκεψη.
Αυτές οι διδακτικές επισκέψεις εντάσσονται στον ετήσιο ή στον μηνιαίο προγραμματισμό που κάνει κάθε σχολείο, μετά από την απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων, για να επιλεγεί και να προγραμματιστεί ο χώρος της επίσκεψης.
Λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια, κύριε συνάδελφε -και αυτό να σας καθησυχάσει- τα οποία ορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Για να πραγματοποιηθούν οι επισκέψεις συντάσσεται σχετικό πρακτικό. Αναφέρεται ο τόπος πραγματοποίησης της επίσκεψης, ο χρόνος αναχώρησης και επιστροφής, το μέσο μεταφοράς, οι τάξεις και τα τμήματα που συμμετέχουν, οι εκπαιδευτικοί που συνοδεύουν τους μαθητές και το όνομα του υπεύθυνου εκπαιδευτικού κάθε επίσκεψης.

Αντίγραφο αυτού του πρακτικού υποβάλλεται μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα που λαμβάνεται η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τουλάχιστον, πέντε εργάσιμες ημέρες, πριν από την πραγματοποίηση της επίσκεψης, στην οικεία διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να ενημερωθεί ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων, ο οποίος μπορεί να διατυπώσει παρατηρήσεις και προτάσεις. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο χρειάζονται αλλαγές, πάλι τηρείται από την αρχή η ίδια διαδικασία για τη διασφάλιση που αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει να υπάρχει.

Για να συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες, χρειάζεται η έγγραφη συναίνεση γονέων και κηδεμόνων. Το σχολείο οφείλει να ενημερώνει για τις διδακτικές επισκέψεις, τουλάχιστον πέντε εργάσιμες ημέρες πριν, γονείς και κηδεμόνες που με υπεύθυνη δήλωση παρέχουν τη συναίνεση ή δηλώνουν τη διαφωνία τους για τη συμμετοχή των παιδιών στη δράση. Και κάθε διδακτική επίσκεψη πραγματοποιείται με την προϋπόθεση ότι συμμετέχουν σε αυτή τα 2/3 τουλάχιστον των μαθητών κάθε τμήματος ή κάθε τάξης.

Συνοψίζοντας, σας λέω και πάλι, ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων στον οποίον έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη -είναι οι εκπαιδευτικοί μας- είναι και το θεσμικό όργανο που οργανώνει τη ζωή της σχολικής μονάδας. Αποφασίζει και αποφασίζει -θα μου επιτρέψετε να πω- ορθά. Ή αν δεν αποφασίζει ορθά, υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί οι οποίοι διορθώνουν τυχόν λάθη, με πρωταρχικό γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών, προσδιορίζει τους παιδαγωγικούς σκοπούς των εξωσχολικών δράσεων και εν προκειμένω -επειδή αυτό είναι το ερώτημά σας- επιλέγει τους προορισμούς των τακτικών επισκέψεων.
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε».

Διαβάστε επίσης:

Έξω από τα σχολεία πετάει το Υπ. Παιδείας τους κυνηγούς που «διδάσκουν» φιλοζωία και προστασία της φύσης

Τέλος στα «μαθήματα φιλοζωίας» και «προστασίας του περιβάλλοντος» από κυνηγετικές οργανώσεις βάζει το Υπουργείο Παιδείας

Υπουργείο Παιδείας: Μη διδακτικές οι εκδρομές μαθητών σε χώρους αιχμαλωσίας & εμπορικής εκμετάλλευσης ζώων

Τέλος σε «εκπαιδευτικές επισκέψεις» μαθητών σε εκτροφεία γουνοφόρων ζώων βάζει το Υπουργείο Παιδείας

My Dolphin Club: Όλα καλά τα βρήκε η Περιφέρεια Αττικής στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο παρά τον φόνο του Χιμπαντζή

Γενικόλογη και διπλωματική η ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος για το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και τα έγκλειστα ζώα εκεί

Αθήνα: Διαμαρτυρία φιλόζωων έξω από την COSMOTE για τη χορηγία στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

Πλήθος φιλόζωων διαμαρτυρήθηκε για τον φόνο του Χιμπαντζή στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο στα Σπάτα Αττικής (βίντεο)

Η απαράδεκτη ανακοίνωση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κίνημα Αλλαγής που δεν καταδικάζει τον φόνο του Χιμπαντζή στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

Ν. Φίλης: Οι ζωολογικοί κήποι όπως το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο δεν έχουν θέση στον πολιτισμό μας

ΜέΡΑ25: «όνειδος, ζωντανά πλάσματα να φυλακίζονται και να μετατρέπονται σε θέαμα»

Η COSMOTE θα συνεχίσει να υποστηρίζει το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και μετά τον φόνο του Χιμπαντζή;

Γ. Καραμέρος: Η Περιφέρεια Αττικής έχει ανακαλέσει την άδεια του Δελφιναρίου και όμως αυτό εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά

Α. Κατωγυρίτη (συνεργάτης Jane Goodall): Οργή μας προκαλεί η θανάτωση του Χιμπαντζή

Διευκρινίσεις για τον φόνο του χιμπαντζή και τις συνθήκες διαβίωσης του ζητάει από το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο ο υφ. Περιβάλλοντος

Ακόμα ένας φόνος άγριου ζώου, ενός Χιμπαντζή στη φυλακή - Αττικό Ζωολογικό Πάρκο στα Σπάτα Αττικής (βίντεο)

Φύλακες του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου στα Σπάτα σκότωσαν 2 ιαγουάρους που ξέφυγαν από τα κλουβιά τους

Σπάτα: Έσπασε πλέγμα στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο και 32 πουλιά πέταξαν μακριά

Πέθανε μετά από 37 χρόνια αιχμαλωσίας δελφίνι που χρησιμοποιήθηκε ως θέαμα και στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

Π.Φ.Π.Ο.: Αφού κανείς δεν κινδύνεψε γιατί κε Λεσουέρ σκοτώσατε τα 2 τζάγκουαρ στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο;

Σκληρή απάντηση του βουλευτή Γ. Αμυρά στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο που ενοχλείται από όσους διαμαρτύρονται για τη δολοφονία των τζάγκουαρ

«269life Greece»: Τα τζάγκουαρ προσπάθησαν να δραπετεύσουν από τη φυλακή του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου και τιμωρήθηκαν με καταδίκη σε θάνατο

Ερώτηση στη Βουλή από τον Γ. Αμυρά για τη δολοφονία των δύο τζάγκουαρ στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

Πέθανε μετά από 37 χρόνια αιχμαλωσίας δελφίνι που χρησιμοποιήθηκε ως θέαμα και στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

Και 5ο δελφίνι νεκρό εξαιτίας της αιχμαλωσίας του στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο στα Σπάτα

Η αιχμαλωσία σκοτώνει: 4 δελφίνια νεκρά στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο

Τι δεν λέει στην ανακοίνωση του το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο για τα νεκρά δελφίνια

Με πολύμηνη καθυστέρηση παραδέχονται πως πέθανε ένα δελφίνι στο Αττικό Πάρκο

Τα άγρια ζώα κινδυνεύουν στους ζωολογικούς κήπους

Η σκοτεινή πλευρά των ζωολογικών κήπων

«Έως και 5.000 υγιή ζώα» θανατώνονται στους ζωολογικούς κήπους

Ζωολογικοί κήποι για ανθρώπους; Φυσικά και υπήρξαν!

Δανία: Σκότωσαν και λιοντάρια στον Ζωολογικό Κήπο της Κοπεγχάγης

Το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο έκανε δωρεά 5.000 € στο Αστυνομικό Τμήμα Σπάτων που είναι αρμόδιο για να ελέγχει τις παρανομίες εκεί

Γιατί το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο κάνει δωρεές σε Αστυνομία και Τροχαία Ανατολικής Αττικής;

Τι απαντά το Αττικό Ζωολογικό Πάρκο για την κακοποίηση των δελφινιών, τις «εκπαιδευτικές κωλοτούμπες» και τα άγρια αιχμάλωτα ζώα στις εγκαταστάσεις του

Λιοντάρι βασανίζεται φυλακισμένο στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο. Δείτε τι είναι η στερεοτυπική συμπεριφορά (βίντεο)

Σαγέικα Αχαΐας: Νεκρά, σκελετωμένα & δεμένα ζώα στον ζωολογικό κήπο «Ιπποκάμηλος» βρήκαν οι αστυνομικοί μετά από καταγγελία της Π.Φ.Π.Ο.

Τι είναι η στερεοτυπική συμπεριφορά των αιχμάλωτων ζώων (βίντεο)

Δημοτικός ζωολογικός κήπος - φυλακή για άγρια ζώα στη Θεσσαλονίκη

Άλογο πέθανε από ασιτία μέσα στον παράνομο Δημοτικό Ζωολογικό Κήπο Βόλβης

Η αιχμαλωσία είναι φιλοζωία;

Εκπαιδευτική για τα παιδιά η αιχμαλωσία άγριων ζώων;

Ζωολογικοί κήποι για ανθρώπους; Φυσικά και υπήρξαν!

Είναι εκπαιδευτική η εκμετάλλευση και η παρανομία;

Τι κρύβεται πίσω από την «εκπαιδευτική» αξία των ζωολογικών κήπων;

Συνεχίζονται οι παράνομες παραστάσεις με θαλάσσιους λέοντες στην Κέρκυρα (βίντεο)

 

Tagged: , , , , , , ,

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr

0 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μοιραστείτε

και βοηθήστε κι εσείς!

error: Απαγορεύεται η αντιγραφή περιεχομένου.