Στηρίξτε μας

Καναρίνι ως ζωντανό έκθεμα μέσα στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (βίντεο)

5 Απριλίου 2013 15:57 | Καταγγελίες
Καναρίνι ως ζωντανό έκθεμα μέσα στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (βίντεο)

Στο κτίριο του Ωδείου Αθηνών στεγάζεται προσωρινά το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης το οποίο φιλοξενεί από τις 14 Φεβρουαρίου έως τις 26 Μαΐου 2013 την πρώτη αναδρομική έκθεση του εικαστικού καλλιτέχνη Δημήτρη Αληθεινού. Μετά από καταγγελία, που έγινε στο www.zoosos.gr, επισκεφθήκαμε χθες την έκθεση και διαπιστώσαμε πως μεταξύ των αντικειμένων που είναι εκτεθειμένα ότι χρησιμοποιείται ως αντικείμενο τέχνης ένα πουλάκι το οποίο βρίσκεται μέσα σε κλουβί. Το έργο φέρει τις εξής πληροφορίες «Χωρίς τίτλο, 1971 Κλουβί, κρανίο, καναρίνι Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη 1971».Όπως θα δείτε στις φωτογραφίες και στα βίντεο το πτηνό βρίσκεται στο κλουβί σ’ έναν τεράστιο χώρο στον οποίο όμως κυριαρχούν οι εξαιρετικά δυνατοί και διαρκώς επαναλαμβανόμενοι ήχοι από σειρήνα ασθενοφόρου, από τροχαλίες κ.ο.κ.

Ακούστε τους εκκωφαντικούς θορύβους – που κυριαρχούν στον χώρο – στα τρία βίντεο που δημοσιεύουμε εδώ:

Αυτή η φασαρία μπορεί να εξυπηρετεί τους σκοπούς του καλλιτέχνη, όμως καθιστά εξαιρετικά απαράδεκτες τις συνθήκες που ζει εγκλωβισμένο αυτό το μικρό πλάσμα. Φυσικά τους ίδιους και ακόμα δυνατότερους ήχους ακούν τα ωδικά πτηνά που ζουν σε κλουβιά και κρέμονται σε μπαλκόνια πάνω σε πολυσύχναστους δρόμους ή τα ζώα μέσα στα κλουβιά στα pet shop της οδού Αθηνάς και όχι μόνο.

Η διαφορά όμως είναι τεράστια γιατί εδώ μιλάμε για ένα σημαντικό μουσείο – που υπάρχει για να προάγει τον πολιτισμό – και όχι για τον οποιονδήποτε ιδιώτη. Τόσο το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης όσο και ο ίδιος ο καλλιτέχνης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι παρανομούν.

Παρανομούν γιατί  το άρθρο 12 του νόμου 4039/2012 τονίζει: «Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες. 1. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε τσίρκο ή σε θίασο με ποικίλο πρόγραμμα, εφόσον τα ζώα αυτά χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους, πραγματοποιούν παραστάσεις ή παρελαύνουν ή εμφανίζονται ενώπιον κοινού.

2. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε επιχειρήσεις ψυχαγωγικών παιχνιδιών, πίστας αυτοκινητιδίων, μουσικών συναυλιών, επιδείξεων, πανηγυριών ή άλλων καλλιτεχνικών ή ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, εφ’ όσον τα ζώα χρησιμοποιούνται  με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους».

Στο άρθρο 13 γίνεται αναφορά στις εξαιρέσεις. Συγκεκριμένα τονίζεται «1. Από τις απαγορεύσεις που προβλέπονται στο άρθρο 12 παράγραφοι 1 και 2 εξαιρούνται οι νομίμως λειτουργούντες ζωολογικοί κήποι, τα ενυδρεία, τα καταστήματα πώλησης ζώων, τα κέντρα περίθαλψης ειδών άγριας πανίδας και τα εκτροφεία θηραμάτων, που διέπονται από ειδικές διατάξεις, υπό την προϋπόθεση ότι και στους παραπάνω χώρους δεν διεξάγονται κάθε είδους παραστάσεις με τη συμμετοχή ζώων».

Η αναδρομική έκθεση του Δημήτρη Αληθεινού δεν εντάσσεται σε καμιά από τις εξαιρέσεις του νόμου και θα πρέπει φυσικά να αναφέρουμε ότι ο καναρίνι ή το λευκό παραδεισάκι χρησιμοποιείται και για κερδοσκοπικό σκοπό αφού ο επισκέπτης πληρώνει τρία ευρώ εισιτήριο.

Θέλουμε να ελπίζουμε ότι τώρα που η διεύθυνση του μουσείου πληροφορήθηκε ότι παρανομεί θα αποσύρει το ζωντανό έκθεμα και θα απαλλάξει το πτηνό από τη βαβούρα. Ο κ. Αληθεινός που διατρανώνει ότι προασπίζεται τους πολιτισμούς του κόσμου θα πρέπει να αντιληφθεί ότι τα ζώα δεν είναι αντικείμενα και ευτυχώς πλέον στην Ελλάδα η νομοθεσία τα προστατεύει.

Διαβάστε επίσης:

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης‏ απομάκρυνε το πουλί – έκθεμα (βίντεο)

Ηθοποιός βάζει φωτιά σε γάτα σε κρητική «κωμωδία» που μετέδωσε το κανάλι Attica TV (βίντεο)

Γιάννης Παπαδάκης: Δεν έκαψα την γάτα, την τρομοκράτησα και δεν έπρεπε (βίντεο)

Π.Φ.Π.Ο.: Ατάλαντος «ηθοποιός» που νομίζει ότι είναι κωμικός κακοποιεί γάτα χωρίς να ντρέπεται για τις πράξεις του

Κάτω Παρτάλι: Συστηματική κακοποίηση ζώων σε μια σειρά για όλη την οικογένεια!

Στο «Κάτω Παρτάλι» κακοποίησαν το πρόβατο για να γελάσουμε; (Βίντεο)

Απαράδεκτες οι συνθήκες που βιώνουν τα ζώα τα οποία χρησιμοποιούνται σε τηλεοπτικά γυρίσματα

Στον βωμό της τηλεθέασης γελοιοποιούνται οι άνθρωποι εξευτελίζοντας τα ζώα

54 ζωντανά πρόβατα βαμμένα λουλακί εκτίθενται στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο πλαίσιο της «documenta 14»

Την παράνομη έκθεση της documenta 14 με τα βαμμένα πρόβατα υποστηρίζει το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το Φεστιβάλ Αθηνών δεν απαγόρευσε παράσταση στην οποία κακοποιήθηκαν κόκορες για να μην λογοκρίνει τον καλλιτέχνη!

Ερώτηση στη Βουλή για την κακοποίηση ζώων σε παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών

Η πρόεδρος της Π.Φ.Π.Ο. διαψεύδει τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών Β. Θεοδωρόπουλο

«Παραθρησκευτικές οργανώσεις» χαρακτηρίζει όσους αγωνίζονται για να μην κακοποιούνται ζώα σε θεάματα ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών

Το Φεστιβάλ Αθηνών φέρνει στην Ελλάδα παράσταση – τσίρκο με ζωντανούς κόκορες που φορούν αθλητικά παπούτσια…

Το Φεστιβάλ Αθηνών δεν θεωρεί κακό που κόκορες με αθλητικά παπούτσια συμμετέχουν σε παράσταση!

Άλογο ως ζωντανό έκθεμα στη Σχολή Καλών Τεχνών

Αναβλήθηκε η δίκη του ΑΝΤ1 για κακοποίηση ζώων στην εκπομπή της Ν. Μπουλέ

Γιατί χρησιμοποιούν σκύλο στην θεατρική παράσταση «Φάουστ»;

Απομάκρυναν τον σκύλο από την παράσταση «Φάουστ» μετά τα δημοσιεύματα μας

«ΤΑ ΝΕΑ» ψεύδονται και κατηγορούν τα φιλοζωικά σωματεία για τον σκύλο του «Φάουστ»

«Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών»: Δεν είναι υποσιτισμένος ο σκύλος του «Φάουστ»

 

Tagged: , , ,

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr

2 Σχόλια

  1. Vasos

    Σαν κάποιον άλλον, όνομα και μη χωριό, που πριν από μερικά χρόνια "δημιούργησε" ως "έργο τέχνης" ένα ζωντανό καρφωμένο ψάρι!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μοιραστείτε

και βοηθήστε κι εσείς!

error: Απαγορεύεται η αντιγραφή περιεχομένου.