Στηρίξτε μας

Τι πρέπει να αλλάξει στον νόμο 4039/2012;

6 Οκτώβριος 2012 06:31 | Επικαιρότητα
Τι πρέπει να αλλάξει στον νόμο 4039/2012;

Στη Νομική Υπηρεσία, στον γενικό γραμματέα και στη Διεύθυνση Κτηνιατρικής Αντίληψης Φαρμάκων και Εφαρμογών του ΥΠ.Α.Α.Τ. απέστειλε το υπόμνημα, που έχει ετοιμάσει η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (Π.Φ.Π.Ο.) τονίζοντας τα προβληματικά σημεία του νόμου 4039/2012 και αντιπροτείνοντας λύσεις, ώστε η νομοθεσία να λύνει τα προβλήματα που δημιουργούνται.

Επί της ουσίας στο σχετικό υπόμνημα που ακολουθεί και μπορείτε να το διαβάσετε αναλυτικά γίνονται συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με τις έννοιες της παθητικής κακοποίησης σχετικά με τα εγκλήματα εις βάρος των ζώων και στην ανάγκη ξεκάθαρης αναφοράς περί αρμοδιότητας της Ελληνικής Αστυνομίας στην πάταξη τους.

Γίνεται αναφορά στα προβλήματα που δημιουργεί το ΓΕΩ.ΤΕ.Ε. το οποίο θέτει εμπόδια στην έλευση ξένων εθελοντών κτηνιάτρων. Επισημαίνονται οι ελλείψεις κυρώσεων προς τους δήμους που δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους σχετικά με την διαχείριση των πληθυσμών των αδέσποτων στις περιοχές ευθύνης τους.

Ζητείται η επαναφορά της υπουργικής απόφασης 280262/2003, γίνεται λόγος για τους περιορισμούς εισαγωγής και πώλησης ζώων στα καταστήματα, στην κατάργηση του προεδρικού διατάγματος 400/83 καθώς είναι αντιεπιστημονικό να θανατώνονται ζώα, στα προβλήματα που σχετίζονται με τους ποιμενικούς σκύλους και τα κυνηγόσκυλα. Η Π.Φ.Π.Ο. ζητάει μεταξύ άλλων και διευκρινήσεις για τους χώρους επανατοποθέτησης των αδέσποτων, αφού οι περιορισμοί είναι πάρα πολλοί, ενώ τέλος τονίζεται και η ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών!

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

της ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΦΙΛΟΖΩΪΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ

____________________

Επί της διαδικασίας τροπολογιών του Ν. 4039/2012 καθώς και της έκδοσης διευκρινιστικών Κ.Υ.Α. και σχετικών εγκυκλίων, επάγουμε τα εξής:

Ο νόμος 4039/2012 αποτέλεσε καινοτόμα τομή στην ελληνική νομοθεσία για την προστασία των ζώων, αναφορικά κυρίως με το θέμα της αυστηροποίησης των ποινών και την κατάργηση της χρήσης των ζώων σε κάθε είδους θεάματα.

Με τα άρθρα 16 και 20 αφενός εξειδικεύονται και κατονομάζονται ενδεικτικά κάποια ιδιαιτέρως ειδεχθή εγκλήματα σε βάρος των ζώων και αφετέρου οι μέχρι τότε ισχύουσες επί 10ετίες υποτυπώδεις ποινές των 6 μηνών κατ΄ ανώτερο για κακοποίηση ζώων, ανήλθαν σε 1 χρόνο κατ΄ελάχιστο και έως 5 χρόνια κατ΄ ανώτερο, κατατάσσοντας τά εγκλήματα σε βάρος των ζώων στην κατηγορία των βαρέων πλημμελημάτων.

Ευελπιστούμε ότι στο άμεσο μέλλον  κάποιες μορφές ιδιαίτερα βαριάς κακοποίησης των ζώων θα αναγορευθούν σε κακούργημα και ότι η ανάγκη προστασίας των ζώων καθώς και τα δικαιώματά τους στη ζωή, την ευζωία και την αυτοδιάθεση, θα αναγνωρισθούν και μέσα από το θεμελιώδη νόμο του Συντάγματος.

Παρόλα αυτά, ο νέος νόμος καμία τομή δεν επέφερε στον περιορισμό του  φαινομένου των αδέσποτων  ζώων, το οποίο  καθημερινά διογκώνεται σε  βαθμό ανεξέλεγκτο με τις απεχθείς επακόλουθες συνέπειες.

Εξ αρχής της δημοσιοποίησης του ως άνω νόμου, αλλά και από την 6μηνη και πλέον εφαρμογή του στην πράξη, διαφάνηκαν κάποιες ασάφειες και κενά, τα οποία θεωρούμε ότι πρέπει να εξετάσετε με προσοχή και να προχωρήσετε σε ανάλογες τροποποιήσεις, ώστε ο νόμος να κινηθεί πράγματι προς τη σκοπούμενη κατεύθυνση της προστασίας των ζώων και ειδικότερα. Συγκεκριμένα, παρά την ομολογουμένως νομική αναβάθμιση της κακοποίησης των ζώων, πολλά περιστατικά διαφεύγουν από το χέρι της ποινικής δικαιοσύνης.

ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ

Θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα κρίσιμο να διευκρινιστεί ότι στην έννοια της κακοποίησης του άρθρου 16 υπάγεται και η παθητική μορφή της κακομεταχείρισης, που περιλαμβάνει κυρίως την παραμέληση από μέρους των ιδιοκτητών, αφορά τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων εν γένει και συνίσταται στη μη τήρηση και παράβαση των κανόνων ευζωίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 1 παρ. β και εξειδικεύεται στο άρθρο 5 παρ. 1γ.

Η έννοια της ευζωίας του άρθρου 1 και οι έννοιες βασανισμός, κακοποίηση, κακή και βάναυση συμπεριφορά του άρθρου 16 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΣΑΦΕΙΣ, όπως πολλοί αστυνομικοί προσχηματικά ισχυρίζονται, αλλά σαφέστατες και πρέπει να προσδιορίζονται και να κατανοούνται με βάση την ηθική, τη σύγκριση με την ανθρώπινη ευζωία, τη λογική και όχι με γραφειοκρατικές και ανούσιες δικαιολογίες.

Η μη τήρηση των κανόνων ευζωίας αποτελεί την υπ΄αριθμό μια περίπτωση  κακοποίησης των ζώων, μια κακοποίηση διαρκής και εξαιρετικά επώδυνη. Ο πυροβολισμός είναι μεν μια ειδεχθής μορφή ενεργητικής βίας, ωστόσο διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα αν  το  ζώο  πεθάνει ακαριαία, σε αντίθεση με τη μόνιμη αλυσόδεση, τα βερέλια και όλα τα ανωτέρω αναφερόμενα, που αποτελούν μια παθητική μορφή κακοποίησης μεγάλης διάρκειας και εξαιρετικά επώδυνης.

Ειδικά από τις αστυνομικές, κυρίως περιφερειακές αρχές, αλλά ενίοτε και από εισαγγελικές αρχές, λόγω έλλειψης φιλοζωικής κουλτούρας, δεν γίνεται αντιληπτή η έννοια της κακοποίησης, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν στις νόμιμες ενέργειες και σε σύνταξη κατηγορητηρίου, όταν έρχονται αντιμέτωπες με ανάλογα περιστατικά.

Έτσι, το μόνιμο δέσιμο ενός σκύλου, η μη καθημερινή άσκηση, η έλλειψη κατάλληλου καταλύματος που εκθέτει τα ζώα σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, τα βαρέλια ως καταλύματα,  η έλλειψη κατάλληλου νερού και τροφής, η μόνιμη διαβίωση σε ταράτσες, κλουβιά, μπαλκόνια, η έλλειψη ιατρικής περίθαλψης σε ασθένειες, ο μη εμβολιασμός, συνιστούν κακοποίηση και εμπίπτουν στην έννοια της κακής και βάναυσης μεταχείρισης του άρθρου 16, πλην όμως, η μη ρητή αναφορά στο εν λόγω άρθρο περί ποινικής ευθύνης αυτών που παραβιάζουν τους κανόνες ευζωίας, οδηγεί πρακτικά στην ατιμωρησία αυτών που αντιμετωπίζουν τα ζώα τους σαν αντικείμενα χωρίς ανάγκες, περιπτώσεις άλλωστε που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των κακοποιημένων ζώων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα σοβαρής παθητικής κακοποίησης αποτελούν οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης των ποιμενικών σκύλων των κτηνοτρόφων και των κυνηγετικών σκύλων των κυνηγών.

Η εμπειρία των φιλοζωικών σωματείων της χώρας αλλά  και οι πιο  συνήθεις καταγγελίες εκ μέρους των τουριστών και άλλων ιδιωτών, αφορούν  ακριβώς  αυτές  τις  συνθήκες διαβίωσης των πάσης φύσεως ζώων.

Καθίσταται λοιπόν για πολλούς λόγους αδήριτη ανάγκη η υπαγωγή  της μη τήρησης των κανόνων ευζωίας του άρθρου 1, στο άρθρο 16 και η ποινικοποίησή τους.

Επίσης, στην έννοια της κακοποίησης του άρθρου 16 πρέπει ρητά να συμπεριληφθεί και η εγκατάλειψη, που εκτός της βαρβαρότητας που ενέχει για ένα ζώο οδηγεί στη δημιουργία αδεσπότων, ο έλεγχος του πληθυσμού των οποίων πρέπει να είναι ο βασικός στόχος της πολιτείας.

Στο ίδιο άρθρο προτείνουμε να διευκρινιστεί ότι η εγκατάλειψη του τραυματισμένου  ζώου από τροχαίο συνιστά ποινικό αδίκημα. Tέλος, η εκτεταμένη χρήση πνιχτών από τη συντριπτική πλειοψηφία των  αυτο-αποκαλούμενων «εκπαιδευτών» καθιστά  απαραίτητη  την ποινικοποίησή τους από τον οποιονδήποτε.

ΓΕΩ.ΤΕ.Ε.

Δραστική, άμεση και  σύμφωνα με το νόμο αντιμετώπιση  της άρνησης  του ΓΕΩ.ΤΕ.Ε.  να εφαρμόσει την εθνική και ενωσιακή  νομοθεσία.

Επίσης, το άρθρο 9 παράγραφος 11: «για την πραγματοποίηση των στειρώσεων υπό την εποπτεία κτηνιατρου  που έχει  πιστοποιηθεί» να συμπληρωθεί  σύμφωνα  και με το αρχικό  νομοσχέδιο με τη φράση «ή υπό την εποπτεία  της αρμόδιας  δημοτικής αρχής», διότι  ακόμη και αν ξεπεραστεί ο σκόπελος του ΓΕΩ.ΤΕ.Ε., θα έχουμε την καθολική άρνηση των Ελλήνων ιδωτών  πιστοποιημένων κτηνιάτρων να συμπράξουν με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται  εθνικά και  ευρωπαικά.

ΠΟΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΚΥΛΟΙ 

Η εξαίρεση των ποιμενικών σκύλων των κτηνοτρόφων από την υποχρέωση ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, η οποία έγινε βάσει των τοπικών ψηφοθηρικών συμφερόντων, αποτελεί ολέθριο σφάλμα και κινείται παντελώς εκτός της φιλοσοφίας του νόμου. Δεν υπάρχει καμιά σοβαρή αιτιολογία και λογική στην προκλητική αυτή διάταξη, αντίθετα εάν κάποια σκυλιά έπρεπε κατά προτεραιότητα να ταυτοποιηθούν ηλεκτρονικά, αυτά επιβαλλόταν να είναι των κτηνοτρόφων και των κυνηγών, γιατί σε αυτές τις δύο κατηγορίες εμφανίζονται οι αγριότερες κακοποιήσεις και αποτελούν την υπ’ αριθμ. ένα πηγή δημιουργίας αδεσπότων, με όλα τα συνακόλουθα.

Ζητάμε την άμεση κατάργηση αυτής της διάταξης και την επαναφορά της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής ταυτοποίησης ΟΛΩΝ των σκύλων ανεξαιρέτως, όπως προέβλεπε ο Ν.3170/2003.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Να προστεθεί στα όργανα παράβασης των διατάξεων περί ζώων  η ΕΛ.ΑΣ., η οποία ούτως ή άλλως είναι το αρμόδιο όργανο επιβολής νόμου όπως προκύπτει από το ποινικό μας δίκαιο (βλ. συνημμένα η τελευταία εγκύκλιος της ΕΛ.ΑΣ. που το επιβεβαιώνει).

ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ Υ.Α. 280262/2003

Είναι γνωστό ότι η μη πρόβλεψη κυρώσεων σε βάρος των Δήμων, όταν αδιαφορούν και δεν αναλαμβάνουν τις εκ του νόμου ευθύνες τους απέναντι στα αδέσποτα – πρακτική που εντάθηκε ιδιαίτερα λόγω της οικονομικής κρίσης - έχει σαν αποτέλεσμα να επιφορτίζει τα μέλη των φιλοζωικών σωματείων και των φιλόζωων εθελοντών με  το δυσβάσταχτο έργο της φροντίδας των αδέσποτων (εγκαταλειμμένα, κακοποιημένα, ασθενή κ.λπ).

Στα πλαίσια αυτής της συνδρομής των φιλόζωων πολιτών στο έργο των Δήμων θεωρούμε ότι είναι εκ των ουκ άνευ αναγκαίο να διατηρηθεί η διάταξη του άρθου 2 παρ. 12 της Υ.Α. 280262/2003 (Φ.Ε.Κ. 1874/17.12.2003), η οποία επέτρεπε σε Δήμους ή σε ζωοφιλικά σωματεία που δεν διαθέτουν την ανάλογη υποδομή, να συμβάλονται με μέλη ζωοφιλικού σωματείου ή ομάδες ζωόφιλων που διαθέτουν μικρό χώρο για ολιγοήμερη παραμονή ζώων μέχρι αποθεραπείας και επανένταξης, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα προσωρινής περίθαλψης και σε κάποιο διαμέρισμα εθελοντή ακόμα και όταν ο κανονισμός πολυκατοικίας απαγορεύει τη διατήρηση άνω των 2 ζώων.

ΚΥΡΩΣΕΙΣ  ΣΤΟΥΣ  ΔΗΜΟΥΣ

Κυρώσεις ποινικές στους Δήμους που δεν εφαρμόζουν τον νόμο. Αυτές δεν είναι απαραίτητο να είναι χρηματικές λόγω της οικονομικής ύφεσης που διάγει η χώρα.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ  ΤΟΥ Π.Δ. 400/83

Κατάργηση του αναχρονιστικού και αντιεπιστημονικού άρθρου 9, παρ. 4 και 5 του Π.Δ. 400/83. Αναστολή  της ισχύος του μέχρι εκδόσεως νέου Π.Δ. ή Κ.Υ.Α. που ως γνωστό είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Έτσι επιβάλλεται για  λόγους ηθικής η αναστολή ώστε να σταματήσει άμεσα ο άδικος θάνατος εκατοντάδων ζώων στα δημοτικά  κυνοκομεία.

ΕΚΤΡΟΦΕΙΣ

Η  συντριπτική πλειοψηφία  των εκτροφέων είναι οι μικροί εκτροφείς, οι οποίοι  σύμφωνα με τον Ν. 4039/2012 δεν χρειάζονται άδεια  εκτροφής με αποτέλεσμα να  είναι ανεξέλεγκτοι και βεβαίως γίνεται εκτεταμένη φοροδιαφυγή πολλών  εκατομμυρίων ευρώ. Στο χώρο  των μικρών εκτροφέων «στήνονται» οικογενειακές επιχειρήσεις και σε σημεία όπου ο οποιοσδήποτε έλεγχος καθίσταται εξαιρετικά δύσκολος, με βάση  ακριβώς αυτό το «παράθυρο» του νόμου. Έτσι μια οικογένεια μπορεί να έχει πολλούς σκύλους αναπαραγωγής (ήτοι το κάθε μέλος μπορεί να έχει και από δύο σκύλους) και να διαφεύγει από την «τσιμπίδα» του νόμου και της φορολογίας.

Προτείνουμε τα εξής:

1.    Αυστηρές προδιαγραφές στη χορήγηση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας των εκτροφείων. Επιπλέον, οι εκτροφείς πρέπει να είναι πιστοποιημένοι και καταγραμμένοι σε μητρώο κρατικού φορέα.

2.    Να αλλαχθεί από το άρθρο  6, παρ.1  η φράση «όταν εκτρέφονται περισσότεροι των δύο  θηλυκοί σκύλοι  αναπαραγωγής» και να αντικατασταθεί από τη φράση «όταν εκτρέφεται έστω και ένας σκύλος θηλυκός να απαιτείται άδεια πιστοποιημένου εκτροφέα».

3.    Παύση των εισαγωγών νέων ζώων από τις πρώην ανατολικές χώρες τουλάχιστον για τρία χρόνια.

4.    Δραστικό περιορισμό στον αριθμό αναπαραγωγής νέων ζώων από τους εκτροφείς.

5.    Συστηματικοί έλεγχοι (τουλάχιστον άπαξ ανά μήνα) των εκτροφείων από τις υπηρεσίες υγειονομικού, κτηνιατρικής και ΣΔΟΕ.

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΖΩΩΝ

Να καταργηθεί η πώληση και εμπορία ζώων από τα καταστήματα πώλησης ζώων (petshops). Σαν αρχή προτείνουμε να καταργηθεί άμεσα η πώληση όλων των τετράποδων ζώων (π.χ. γάτες, σκύλοι, κουνέλια, κ.λπ), καθώς και εκείνων της άγριας πανίδας (π.χ. ερπετά, αμφίβια, σκίουροι, νυφίτσες, κ.λπ).

Όσον αφορά τα λοιπά είδη (ψάρια, πουλιά, τρωκτικά, πουλερικά κ.λπ.) να δοθεί προθεσμία δύο ετών μέχρι την οριστική παύση της πώλησής τους ώστε να μπορέσουν οι έμποροι να διαθέσουν το εμπόρευμά τους. Σε αυτό το διάστημα των δύο ετών να ορισθούν αυστηρές προδιαγραφές της αιχμαλωσίας των ζώων όπως, για παράδειγμα, ευρύχωρα κλουβιά (συρμάτινα και γυάλινα), περιορισμένο αριθμό ζώων ανά κλουβί και συστηματικοί έλεγχοι από τη Δημοτική Αστυνομία, τη Θηροφυλακή, τη Διεύθυνση Ελέγχων της Γ.Γ.Ε, καθώς και τις υπηρεσίες υγειονομικού και κτηνιατρικής.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ, ΛΙΜΑΝΙΑ κ.λπ.

Η ασάφεια του νόμου για τους αρχαιολογικούς χώρους έχει οδηγήσει  στην απομάκρυνση χιλιάδων ζώων  από τους Δήμους  από  κάθε αποκαλούμενο «αρχαιολογικό» χώρο. Δεδομένου ότι όλη η Ελλάδα είναι ένας αρχαιολογικός χώρος, είναι αναγκαίο  να αποσαφηνιστεί η έννοια του  αρχαιολογικού χώρου και των μνημείων εν γένει. Προτείνουμε ότι ως «αρχαιολογικός χώρος» να θεωρείται μόνον ο περιφραγμένος.

Κατά την ίδια έννοια, η απαγόρευση της επανατοποθέτησης ζώων στα λιμάνια είναι ανέφικτη δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι ένα λιμάνι. Εκτός αυτού, είναι αντιφιλοζωική διότι ενισχύει την απομόνωσή μας από τα ζώα αυτά που εμείς οι ίδιοι εκθρέψαμε ως οικόσιτα και κατοικίδια. Πώς τώρα εννοούμε να τα διώχνουμε από παντού;

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Είναι ακρογωνιαίας σημασίας ο ρόλος του ΥΠΑΑΤ στα ζητήματα ενημέρωσης και παιδείας των πολιτών. Είναι γνωστό  τοις πάσι ότι στην έλλειψη αυτών οφείλονται πολλές παθογένειες μιας κοινωνίας. Ως εκ τούτου καθίσταται απαραίτητη η συνεχής μέριμνα του ΥΠΑΑΤ για την ενημέρωση των πολιτών μέσω των ΜΜΕ όσον αφορά τα ζώα και την καλή μεταχείρισή τους.

ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ  - ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ

Τις άμεσες ενέργειές σας ώστε να συμπεριληφθούν τα ως άνω προτεινόμενα στις τροπολογίες, ΚΥΑ και εγκυκλίους των σχετικών με το Ν. 4039/2012.

Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2012

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας

Η Πρόεδρος

Αναστασία Μπομπολάκη

Η Αντιπρόεδρος

Μάριζα Χριστοδούλου

Η Γραμματέας

Μαρία Χουστουλάκη

Διαβάστε επίσης:

Η τοποθέτηση της Νατάσας Μπομπολάκη πρόεδρου της Π.Φ.Π.Ο. για το νομοσχέδιο (βίντεο)

Εξόργισε τους φιλόζωους με την ανικανότητα του ο υπουργός Γιάννης Δριβελέγκας

Κοινωνία: Ώρα για MEGA Ψεύδη από την πρόεδρο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου (βίντεο)

Τι λέει η Δημοκρατική Αριστερά για τον αντιφιλοζωικό νόμο 4039/2012

Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο – Η αντίδραση του Π.Κ.Σ.

Ζ.Ο.Σ.Α.Σ.: Νομοθέτημα ασαφές ελαστικό για τους επαγγελματίες εκμεταλλευτές αυστηρό για τους φιλόζωους

Συνεχίζουν τις επαφές για να είναι βελτιωμένο και αποτελεσματικό το νομοσχέδιο

Προχειρότητες, λάθη και ασυνεννοησία μεταξύ υπουργών στο νομοσχέδιο σχετικά με την προστασία των ζώων

«Λάθος» νομοσχέδιο αναστάτωσε τη φιλοζωική κοινότητα

Αντιδρούν και αντιπροτείνουν σχετικά με το νέο νομοσχέδιο για την προστασία των ζώων

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την προστασία των ζώων συντροφιάς

Εγκύκλιος προς τις Εισαγγελίες για να μην αδιαφορούν για τα εγκλήματα εις βάρος των ζώων

Τι ακριβώς διευκρινίζει η εγκύκλιος που εστάλη στις Εισαγγελίες

Νόμος 4235/2014: Επιτρέπεται να ποτίζουμε και να ταΐζουμε τα αδέσποτα ζώα!

Είναι νόμιμο να ταΐζουμε τα αδέσποτα ζώα

Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Χωρίς περιορισμό τα κατοικίδια σε μονοκατοικίες και διαμερίσματα

Νέα εγκύκλιος της ΕΛ.ΑΣ. για να συλλαμβάνονται όσοι κακοποιούν ζώα

Νόμος 4235/2014: Ιππικοί αγώνες σε ενυδρεία και pet shop!

Στην ΕΛ.ΑΣ. οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας και για τα ζώα συντροφιάς

Δημοσιεύτηκε σε Φ.Ε.Κ. ο νέος νόμος 4039 για την προστασία των ζώων

Tagged: , , , , , , , , ,

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr

4 Σχόλια

  1. tassos

    Πρεπει να διευκρυνισθει οποσδηποτε η φραση "μονιμη αλυσοδεση" στην οποια μα η αστυνομια μα η δημοτικη αστυνομια μα η κτηνιατρικη υπηρεσια μα! μα! μα! ... κολανε και δινουν τη δικη τους ερμηνεια.
    Η μονιμη αλυσοδεση αναφερεται στο περιορισμο της κινησης που εχει αποτελεσμα την ενταση και την ασκοπη ταλαιπωρια του ζωου. Δεν αναφερεται στη χρονικη διαρκεια της αλυσοδεσης του ζωου, θα ηταν σας να κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας!
    Τα ζωα χρειαζοντε Συντροφια Επικοινωνια και Περιποιηση.
    Φροντιζουμε ωστε να μην συμπεριφεροντε Επιθετικα και να μη γινοντε Ενοχλητικα στους περιοικους μας.

  2. Βασίλης

    Οι προτάσεις σας που περιέχονται στο υπόμνημά σας, είναι πολύ σωστές και βγαίνουν από το καθημερινό σας ενδιαφέρον για τα ζώα συντροφιάς.
    Θα ήθελα να ρωτήσω, αν μετά από την αποστολή του στις αρμόδιες υπηρεσίες τον Οκτώβριο του 2012, έχει ψηφιστεί κάποια τροπολογία του Ν. 4039/2012 ή αν έχει εκδοθεί κάποια διευκρινιστική Κ.Υ.Α. ή σχετική εγκύκλιος.
    Ευχαριστώ για την ενημέρωση που θα μου δώσετε.

  3. anetadel

    Μπραβο στην πανελληνια φιλοζωικη για την εξαιρετικη αυτη δουλεια που κανει και για τον αγωνα της.Ενα αλλο αγκαθι τον Νομο ειναι η απαγορευση δημοσιευσης αγγελιων ζωων που ειναι στον δρομο και καποιος που τα λυπαται θελει να δημοσιοποιησει εκκληση υιοθεσιας τους.Ειναι εγκληματικο το να μην μπορει,αν δεν του βαλει ο ιδιος μαικροτσιο,κατι αδυνατον με τις τιμες στις οποιες αυτα παρεχονται αλλα και εαν ειναι πλουσιος και θελει να το κανει,σε ποιανου το ονομα να το καταχωρησει εφοσον απο την επομενη ημερα ,εαν αυτο το ζωο κυκλοφορει στον δρομο φεροντας τσιπακι με ονομα ιδιωτη ,αυτος θα κατηγορηθει για εγκαταλειψη και πρεπει να το υιοθετησει πλεον ο ιδιος.Και εστω οτι το κανει για 2 ζωα.Μετα απο αυτο ,δεν μπορει να αναρτησει καμια αγγελια χωρις τσιπ εφοσον αΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΖΩΑΚΙ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ!!!Πραγματα αδιανοητα!!!!!ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ!

    1. Θάνος

      Σύμφωνα με τον νόμο, το τσιπ είναι υποχρεωμένος να το βάλει ο δήμος και όχι ο πολίτης. Αν του βάλει ο δήμος τσιπ, μετά ας βάλλει ο πολίτης αγγελία στο όνομα του δήμου.

      Και αν είναι πλούσιος και θέλει να του βάλει τσιπ, ας του το βάλλει στο όνομα του δήμου. Θα τον εμποδίσει κανείς; Έκανε μια δωρεά στον δήμο: Ένα τσιπ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μοιραστείτε

και βοηθήστε κι εσείς!

error: Απαγορεύεται η αντιγραφή περιεχομένου.