Στηρίξτε μας

Κιβωτός Μυτιλήνης: Ο τερματισμός της δημόσιας σφαγής ταύρου δεν καταργεί την παράδοση επιβάλλει τον πολιτισμό

25 Απριλίου 2015 09:48 | Επικαιρότητα
Κιβωτός Μυτιλήνης: Ο τερματισμός της δημόσιας σφαγής ταύρου δεν καταργεί την παράδοση επιβάλλει τον πολιτισμό

Με ανακοίνωση του ο Σύλλογος Μέριμνας Απροστάτευτων Ζώων «Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης» επισημαίνει  ότι πληροφορήθηκε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την απόφαση της εισαγγελέως Πρωτοδικών Μυτιλήνης με την οποία εφαρμόστηκε κατά γράμμα ο νόμος και απαγορεύθηκε η δημόσια σφαγή ζώων κατά τη διάρκεια της πανηγυριού της Ι.Μ. Ταξιαρχών Μανταμάδου Λέσβου.

Η απόφαση όμως ελήφθη μετά από τις δημόσιες παρεμβάσεις τόσο του ίδιου του φιλοζωικού συλλόγου, αλλά και της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (Π.Φ.Π.Ο.) καθώς και πολλών απλών πολιτών τερματίζοντας τον δημόσιο βασανισμό δεκάδων ζώων προς τιμήν των αγίων.

Επιχειρήματα κόντρα στις δημοσιογραφικές αθλιότητες

Ο σύλλογος στην ανακοίνωση του απαντάει στους επικριτές οι οποίοι παραβλέπουν ότι τα ζώα που σφαγιάζονται εδώ και δεκαετίες εκεί πριν θανατωθούν βασανίζονται και επισημαίνει σχετικά: «Τις περασμένες μέρες γράφτηκαν διάφορα εναντίον των συγκεκριμένων πρωτοβουλιών. Τώρα είναι η στιγμή να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους και να απαντήσουμε σε όλα τα "επιχειρήματα" που διατύπωσαν διάφοροι.

Το "επιχείρημα" ότι η σφαγή των ζώων γίνεται χωρίς αυτά να υποφέρουν είναι ψευδές, όπως αποδεικνύεται από τα σχετικά video

To "επιχείρημα" ότι το να θανατώνεις τα ζώα στον προαύλιο χώρο του ιερού ναού είναι το ίδιο με το να τα θανατώνεις στους ειδικούς χώρους είναι προσβλητικό προς την ιερότητα του χώρου – καθώς εξισώνει το χώρο ενός χριστιανικού ναού με ένα σφαγείο.

Το "επιχείρημα" ότι είναι υποκριτικές οι αντιδράσεις στην εν λόγω σφαγή από εκείνους που καταναλώνουν κρέας, είναι άσχετο. Δεν σχετίζεται το να τρως (ή μη) κρέας με το να ανέχεσαι να βασανίζεται ένα ζώο μέχρι να πεθάνει ώστε να το καταναλώσεις. Γι’ αυτό το λόγο η ελληνική νομοθεσία υποχρεώνει στην αποφυγή αναίτιου πόνου κατά την θανάτωση των ζώων.

Το "επιχείρημα" ότι όσοι διαφωνούμε με την κακομεταχείριση των ζώων πρέπει… να μην πάνε στο Μανταμάδο κατά τη διάρκεια του πανηγυριού (!) καθώς η διαφωνία μας είναι "θέμα αισθητικής" είναι, επιεικώς, γελοίο – καθώς μας καλεί απλώς να ξεχάσουμε και να αποστρέψουμε το βλέμμα από μια παράνομη και απάνθρωπη πρακτική. Δεν αντιδρούμε για λόγους αισθητικής αλλά για λόγους βασικής νομιμότητας και στοιχειώδους ανθρωπιάς.

Το "επιχείρημα" ότι όσα βλέπουμε να διαδραματίζονται στο προαύλιο του ναού είναι οι "παραδόσεις" και οι "ρίζες μας" είναι προσβλητικό για τη Λέσβο και για τους κατοίκους της. Δεν είναι η παράδοσή μας να επιβάλουμε στα ζώα έναν αργό και βασανιστικό θάνατο – και θα ήμασταν οι αθλιότεροι των ανθρώπων αν είχαμε τέτοιες παραδόσεις.

Το "επιχείρημα" ότι με τις κινητοποιήσεις των φιλοζωικών σωματείων και την απόφαση της Εισαγγελίας, "καταργείται η παράδοσή μας" είναι μια ξεκάθαρη διαστρέβλωση της πραγματικότητας η οποία αγγίζει τα όρια της προβοκάτσιας.

Η παράδοση θα συνεχιστεί κανονικότατα, με όλα τα τάματα των πιστών, τις ευλογίες των ιερέων και το παραδοσιακό "κισκέκ". Αυτό που ΔΕΝ θα συνεχιστεί είναι η σφαγή ζώων που μέσα σε ένα ποτάμι αίματος, σφαδάζοντας από τον πόνο ξεψυχάνε μπροστά στα μάτια μικρών παιδιών, στο προαύλιο του Ταξιάρχη».

Και ο μητροπολίτης Μηθύμνης Χρυσόστομος κατά της δημόσιας σφαγής του ταύρου

«Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης» επισημαίνει: «ΑΥΤΟ ακριβώς ζητούσαμε να καταργηθεί, και ΑΥΤΟ ακριβώς απαγόρευσε η Εισαγγελία: τη ΔΗΜΟΣΙΑ σφαγή των ζώων και την τυχόν κακοποίησή τους κατά τη θανάτωση. Αυτό ακριβώς δηλώνει σήμερα ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Μηθύμνης, κ. Χρυσόστομος: "Είμαι αντίθετος στη σφαγή του ζώου μπροστά στην εκκλησία. Να γίνεται σε σφαγείο". Και είναι αυτό το οποίο επιμελημένα απέφυγαν να σημειώσουν όλοι όσοι αυτές τις μέρες μας λοιδορούσαν.

Την επόμενη εβδομάδα θα προσκομίσουμε τις υπογραφές στους Σεβασμιότατους Μητροπολίτες Λέσβου, κ.κ. Ιάκωβο και Χρυσόστομο ζητώντας και από αυτούς μια ξεκάθαρη απάντηση και μία πάγια απόφαση για τις δημόσιες σφαγές στα διάφορα πανηγύρια ώστε να ξεκαθαριστεί ποιοι τρόποι και ποιες "παραδόσεις" αρμόζουν στην ιερότητα των χώρων και στην χριστιανική μας λατρεία.

Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης σήμερα χαίρεται, όπως χαίρεται και κάθε καλοπροαίρετος πολίτης της Λέσβου και της Ελλάδας ο οποίος υπέγραψε την ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρία μας.

Όχι γιατί "κέρδισαν οι φιλόζωοι", όπως κακοπροαίρετα γράφουν ορισμένοι επιδιώκοντας να μας διχάσουν. Με τη σημερινή απόφαση, δεν κέρδισαν κάποιοι ούτε έχασαν κάποιοι άλλοι. Σήμερα χαιρόμαστε επειδή κερδίσαμε όλοι μας, κέρδισε η ανθρωπιά μας, κέρδισε ο πολιτισμός μας, κέρδισε η χριστιανική μας πίστη, κέρδισε η Λέσβος.

Υ.Γ. Προς ορισμένα ειδησιογραφικά sites και εφημερίδες της Λέσβου: 1. Ο πλήρης τίτλος της ΚΙΒΩΤΟΥ Μυτιλήνης είναι "Σύλλογος Μέριμνας Απροστάτευτων Ζώων ‘ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης’". Και τα απροστάτευτα ζώα για τα οποία μεριμνούμε είναι και τα αδέσποτα ή τα ιδιόκτητα ζώα συντροφιάς (σκύλους & γάτες), και τα παραγωγικά ζώα (βοοειδή, αμνοερίφια, ιπποειδή) και τα άγρια ζώα.

2. Η ΚΙΒΩΤΟΣ Μυτιλήνης αποδεικνύει τη ΦΙΛΟΖΩΙΑ της (η λέξη χωρίς τα εισαγωγικά που της βάλατε) με τα έργα της. Δηλαδή με τον ίδιο τρόπο που εσείς αποδεικνύετε τη δημοσιογραφική σας "αντικειμενικότητα" και "σοβαρότητα"» καταλήγει η ανακοίνωση του φιλοζωικού συλλόγου.

Διαβάστε επίσης:

Εισαγγελία και Αστυνομία δεσμεύονται ότι δεν θα γίνει σφαγή ταύρου στον Μανταμάδο

Π.Φ.Π.Ο.: Να σταματήσουν τα μαρτύρια των ταύρων στην Λέσβο

Λέσβος: Θυσιάζουν τον ταύρο για να πάρουν ως φυλακτό το αίμα του!

Ζητούν από τους μητροπολίτες να καταργήσουν το βάρβαρο έθιμο της σφαγής του ταύρου στον Μανταμάδο

Θεολογικός συμβολισμός η κακοποίηση του αρνιού με πρωτοβουλία των ιερέων στην Πάτρα;

Δημοτικό τραγούδι: «Θα σου ρίξω φόλα στο σκυλάκι σου»

Νάξος: Ανεβάζουν τα γαϊδούρια στις ταράτσες επειδή το επιβάλλει το έθιμο!

Κυνομαρτύριο: Κρεμούσαν σκυλιά στις απόκριες για να γελάσουν

Κρέμασμα σκυλιών τις απόκριες πραγματοποιούνταν σε πολλές περιοχές της Ελλάδας

Έκαιγαν ζωντανά σε φούρνο τα αδέσποτα της Αθήνας λίγο μετά το 1897

Tagged: , , , , , , , , ,

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr

6 Σχόλια

  1. Θάνος

    ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!
    https://www.facebook.com/StefPats/posts/10206582295458434?pnref=story
    Οι επισκέπτες της Λέσβου εγκαταλείπουν τα σκυλιά τους στο νησί.
    Όλοι μαζί παιδιά να προσπαθήσουμε να μην ξαναπάει επισκέπτης στην Λέσβο.

    https://www.facebook.com/269lifeGreece/photos/a.273354606162439.1073741828.273346042829962/459938190837412/?type=1&theater

  2. venus

    Μια μερα οπως ολες οι αλλες, αυτη η Κυριακη?
    Οχι, μια εντελως διαφορετικη!
    Αυτη την Κυριακη, αυτου του χρονου δεν θα κυληση το αιμα ενος αθωου πλασματος στα πλακοστρωτα του Μανταμαδου.
    Το αιμα που κυλαει απο σωματα ανυπερασπιστων πλασματων, δολοφονημενων απο το χερι μιας ληθαργικης κοινωνιας χωρις εμπαθεια, ηθιξη και εξελιξη, δεν συμβολιζει τη ζωη.
    Ειναι θανατος προσχεδιασμενος, νομιμοποιημενος απο σαπια ιδεολογια, σαπιες θεωριες, σαπιες ριζες.

    Αυτο το αποκαλουν καποιοι «παραδοση».
    Δεν ειναι τιποτα αλλο παρα η απαιτηση να προστατευτει ενας αιματηρος, αρρωστος και παραλογος νομος προκειμενου να διασφαλιστουν θρησκευτικα, οικονομικα και πολιτικα συμφεροντα.
    Μιας κοινωνιας που δολοφονει στο ονομα της «παραδοσης»!

    Σε τελικη αναλυση δεν ειναι το μαχαιρι η η το οπλο που σκοτωνει τον ταυρο.
    Ειναι η υποκρισια των δημιων του, ειναι η παραφροσυνη εκεινων που επιθυμουν δυναμη και απολυταρχια πανω σε εναν οχλο, στρατευμενο στη σιωπη και τη συνενοχη της «παραδοσης»!

    Ποιος θα το περιμενε λοιπον οτι μια μικρη μεριδα ανθρωπων, οι αντικαταστατες εκεινων που δεν εχουν ουτε καν το δικαιωμα στη ζωη (γιατι τους το εχουμε αφαιρεσει εμεις) θα καταφερναν να αλλαξουν το συμβολο της ζωης στον Μανταμαδο- που μεχρι χτες το ηθελε η «παραδοση» να ειναι το αιμα που κυλαει- και να συμπραξουν σε μια πολιτιστικη και ηθικη αναγεννηση, επαληθευοντας ετσι μια επαναλαμβανομενη ιστορικη αληθεια:
    «Οι περισσοτερες σημαντικες αλλαγες σε μια κοινωνια προερχονται απο μια μικρη, προοδευτικη μεριδα ανθρωπων, που αγωνιζεται για την καταργηση της ηθικης οπισθοδρομησης και του πνευματικου λαϊκισμου».
    Απο την ιστορια πρεπει να μαθαινουμε.
    Venus

    Υ.Γ: το σχολιο μου ειναι η απαντηση στο αρθρο καποιας κυριας Πασπαλα Δημητρας απο την ιστοσελιδα http://www.lesvosnews.net/articles/news-categories/koinonia/apagoreysi-sfagis-tayroy-ston-mantamado

    Πασπαλα Δημητρα

  3. Θάνος

    Οι φανατικοί συνεχίζουν να ζητούν υπογραφές για
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΦΑΓΗΣ, ΣΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΜΑΝΤΑΜΑΔΟΥ

  4. Θάνος

    Πολύ ωραία!

    Συμφωνώ με το σχόλιο σχετικά με τον όρο ΄΄Κέρδισαν΄΄. Δεν κάνουμε κόντρες στο πλαίσιο κάποιου ανταγωνισμού.

    1. Θάνος

      Μα η σφαγή δεν μπορούσε να αποτραπεί γιατί δεν την απαγορεύει ο νόμος. Την διαδικασία που περιλαμβάνει την περιφορά και τον εξευτελισμό του ζώου προσπαθήσαμε να εμποδίσουμε. Αν δεν το περιέφεραν στα καλντερίμια, και θανατώθηκε στο σφαγείο όπως επιβάλλει ο νόμος, έγινε ό,τι γίνεται κάθε μέρα με όλα τα ζώα που εκτρέφονται για τροφή, και που η στάση μας είναι γνωστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μοιραστείτε

και βοηθήστε κι εσείς!

error: Απαγορεύεται η αντιγραφή περιεχομένου.