Στηρίξτε μας

Όταν τα ζώα αντιμετωπίζονται ακόμα και νεκρά ως τρόπαια εξευτελισμού και εκφοβισμού (βίντεο)

16 Ιουλίου 2015 10:18 | Καταγγελίες
Όταν τα ζώα αντιμετωπίζονται ακόμα και νεκρά ως τρόπαια εξευτελισμού και εκφοβισμού (βίντεο)

Την απαράδεκτη και για λόγους συμβολισμού αλλά και ουσίας πράξη του κρεμάσματος ενός κεφαλιού γουρουνιού έξω από την Βουλή χθες από διαδηλωτές καταγγέλλουν αναρχικοί με ανακοίνωση τους που δημοσιεύτηκε στο https://athens.indymedia.org/post/1547179/.


Οι συγγραφείς της ανακοίνωσης εύστοχα επισημαίνουν ότι η μεταφορά του κεφαλιού ενός νεκρού ζώου που ουδεμία σχέση έχει με τα μνημόνια, την Τρόικα, τους θεσμούς, ην Ε.Ε., κλπ μέσα σε μια σακούλα κατά τη διάρκεια της πορείας και το κρέμασμα  του στο τέλος σαν τρόπαιο δε μπορεί παρά να είναι μια πράξη ντροπιαστική για κάθε μια και κάθε έναν από εμάς που παλεύουμε για την ελευθερία. Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση.

ΟΤΑΝ ΤΑ ΝΕΚΡΑ ΖΩΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΤΡΟΠΑΙΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Την Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015 καλούνταν στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών διαδήλωση ενάντια στα μέτρα που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Κατά την άφιξη της πορείας έξω από τα γραφεία της Ε.Ε. αναρτήθηκε πανό, κάηκε η σημαία με τα αστέρια και κρεμάστηκε ένα κομμένο κεφάλι από νεκρό γουρούνι στα κάγκελα του δρόμου.

Η πράξη αυτή καταδεικνύει την καθαρά υποτιμητική αντίληψη που υπάρχει στην κοινωνία για τα μη ανθρώπινα ζώα αλλά και την άκριτη αναπαραγωγή της εν είδει λαϊκισμού από ανθρώπους που θέλουν να αποκαλούνται αγωνιστές. Το γουρούνι είναι ένα ζώο που όπως όλα τα άλλα ανθρώπινα και μη το μόνο πραγματικό ενδιαφέρον που έχει είναι αυτό για μια ελεύθερη ζωή.

Δεν έχει παρατηρηθεί μάλιστα ότι τα γουρούνια έχουν κάποιο κακό, εγωιστικό, σκληρό χαρακτήρα που να συνάδει με τον παραλληλισμό αυτών και των εκάστοτε εξουσιαστών είτε πρόκειται για την αστυνομία, είτε για τα αφεντικά είτε για τους εθνικούς και υπερεθνικούς κυβερνώντες.

Είναι λοιπόν ένας παραλληλισμός αυθαίρετος που το μόνο που καταφέρνει είναι να συντηρεί μια αρνητική αντίληψη απέναντι σε αυτά τα ζώα και να νομιμοποιεί την εξημέρωση, τον εγκλεισμό, το βασανισμό και τη δολοφονία αυτών των ζώων στο βωμό της μαζικής κατανάλωσης κρέατος.

Η μεταφορά του οργουελικού μυθιστορήματος “Η φάρμα των ζώων” σε μια ρεαλιστική απεικόνιση είναι τουλάχιστον ατυχής μιας και αφενός ο οργουελικός παραλληλισμός αφορούσε  την αποτυχία της ρώσικης επανάστασης και τη σταλινική εξουσία και αφετέρου μια λογοτεχνική γραφή απέχει πολύ από την έκθεση του κεφαλιού ενός νεκρού (αθώου μάλιστα) σε δημόσια θέα.

Η κουλτούρα του αποκεφαλισμού και της έκθεσης σε δημόσια θέα του κομμένου κεφαλιού αποτελεί μια μακραίωνη πρακτική των εκάστοτε εξουσιαστών που χρησιμοποιούνταν για να εξευτελίσουν τους νικημένους των μαχών αλλά και για εκφοβιστικό παραδειγματισμό των μαζών. Από την χριστιανική μυθολογία με το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή μέχρι το κεφάλι του Βελουχιώτη και του Ζέρβα και των αγωνιστών του ΕΛΑΣ η εξουσία χρησιμοποιούσε πάντοτε τα πιο αποτρόπαια μέσα για να νουθετήσει τους υπηκόους της.

Ο αποκεφαλισμός αποτελεί μια πράξη συμβολική μετά τη δολοφονία και τονίζει όχι μόνο τη φυσική εξόντωση του νεκρού αλλά και την πνευματική, αυτή των ιδεών που υπερασπιζόταν και συνεχίζει να αντιπροσωπεύει και μετά το θάνατό του.

Συνεπώς ακόμα και αν επρόκειτο για τα κεφάλια των κρατούντων της Ε.Ε. μια τέτοια πράξη δεν θα μπορούσε παρά να συνεχίζει να μην συνάδει με τα προτάγματα για ελευθερία και αλληλεγγύη. Η συντριβή της εξουσίας δεν σημαίνει τη φυσική εξόντωση των εξουσιαστών, μιας και  μπορούν άμεσα να αντικατασταθούν με άλλους, αλλά την καταστροφή των μέσων που τη συντηρούν.

Η μεταφορά του κεφαλιού ενός νεκρού ζώου που ουδεμία σχέση έχει με τα μνημόνια, την Τρόικα, τους θεσμούς, την Ε.Ε., κλπ μέσα σε μια σακούλα κατά τη διάρκεια της πορείας και το κρέμασμα  του στο τέλος σαν τρόπαιο δε μπορεί παρά να είναι μια πράξη ντροπιαστική για κάθε μια και κάθε έναν από εμάς που παλεύουμε για την ελευθερία.

Δεν υπάρχει και ούτε μπορεί να υπάρξει καμία σύνδεση ανάμεσα στο νεκρό γουρούνι και τους αρχηγούς των κρατών της Ε.Ε. Μάλιστα μια τέτοια πράξη είναι δείγμα αποδοχής της εξουσίας ως τέτοιας αφού κάποιοι δέχονται να χρησιμοποιήσουν το νεκρό κεφάλι κάποιου για εντυπωσιασμό. Μήπως ο αυταρχικός χαρακτήρας για τον οποίο μίλησε ο Έριχ Φρομ είναι εδώ και επωάζει ανενόχλητος ανάμεσά μας;

Από που όμως προήλθε το κεφάλι του γουρουνιού που κρεμάστηκε στη διαδήλωση; Η απάντηση είναι από τη βιομηχανία κρέατος που σκοτώνει πάνω από 70 δισεκατομμύρια μη ανθρώπινα ζώα κάθε χρόνο στο βωμό της μαζικής κατανάλωσης. Κάθε χοιροτροφείο μεγάλο ή μικρό αποτελεί μια ανοιχτή κόλαση για τα γουρούνια.

Γεννιούνται μέσα σε άθλιες συνθήκες, οι θηλυκές ζουν μέσα σε κάγκελα όπου δεν χωρούν καν να περπατήσουν και το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να θηλάζουν ξαπλωτές. Χρησιμοποιούνται μέθοδοι βιασμού για την αναπαραγωγή τους και σφάζονται και πετάγονται σε καυτό νερό ημιθανή προς χάριν του κέρδους. Η ζωή τους ολόκληρη είναι μέσα σε μια φυλακή όπου οσμίζονται τον επικείμενο θάνατό τους και όλα αυτά για ένα ψαρονέφρι, για μια μπριζόλα και ένα σουβλάκι.

Σήμερα οι βιομηχανία κρέατος προσπαθεί να αποκρύψει το πραγματικότητα που υπάρχει μέσα της και σε κανένα σχεδόν κρεοπωλείο δεν θα δει κανείς κεφάλια ζώων κρεμασμένα ακριβώς γιατί αυτό θα προκαλούσε την αποστροφή πολλών ανθρώπων από το κρέας.

Παρόλα αυτά κάποιοι θεώρησαν εντελώς φυσιολογικό να εκθέσουν το κεφάλι του γουρουνιού για τη δημιουργία πολιτικών εντυπώσεων σαν να επρόκειτο για ένα θέαμα καθημερινό τη στιγμή που χιλιάδες άνθρωποι εδώ στον ελλαδικό χώρο και κυρίως άνθρωποι που παλεύουν για την ελευθερία έχουν κάνει την επιλογή της απόρριψης της κατανάλωσης κρέατος και ζωικών προϊόντων σεβόμενοι την αυταξία της κάθε ζωής.

Τα γουρούνια, τα πιο μαζικά εκτρεφόμενα ζώα σε όλο τον πλανήτη, αυτά που το κρέας  τους κοσμεί τις βιτρίνες των κρεοπωλείων και των φαστ φούντ, που γεμίζει τις κοιλιές των σύγχρονων σκλάβων των πόλεων ζούσαν για εκατομμύρια χρόνια ελεύθερα στη φύση πριν την εξημέρωση και την υποδούλωσή τους για την κάλυψη των αναγκών της εξουσίας.

Χρέος κάθε αγωνιζόμενου ανθρώπου είναι να παλέψει ενάντια σε κάθε μορφή εκμετάλλευσης και καταπίεσης απ' όπου και αν αυτή προέρχεται και όποιος και αν είναι ο καταπιεζόμενος.

Ο διαχωρισμός του ανθρώπου από τα υπόλοιπα ζώα και τη φύση αποτελεί μια εξουσιαστική ανάγνωση του κόσμου και το μόνο που κάνει είναι να οδηγεί στην καταστροφή της βιόσφαιρας με ανυπολόγιστες συνέπειες για όλους. Τα ζώα είναι τα συμπαντικά αδέρφια μας σε αυτό το ταξίδι της ζωής στον πλανήτη γη, ας τους δώσουμε το σεβασμό που τους αναλογεί και ας παλέψουμε για την ολική απελευθέρωση ζώων και γης.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΒΑΣΑΝΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΗΣ

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ

αναρχικές-οι

Διαβάστε επίσης:

Πέταξε ζωντανή κότα στην αυλή του Μαξίμου για να διαμαρτυρηθεί! (Βίντεο)

Τι φταίει το αρνάκι που οι κτηνοτρόφοι έφεραν σήμερα στη διαδήλωση για να διαμαρτυρηθούν;

Αν θες να εντυπωσιάσεις πήγαινε γυμνός στη διαδήλωση χωρίς τον σκύλο σου!

Tagged: , ,

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr

6 Σχόλια

    1. AntiSpec

      Άραγε διάβασες καθόλου το άρθρο για να δεις αν σε βρίσκει σύμφωνο; Άραγε πόσες μπριζόλες έφαγες μέσα στην εβδομάδα; Άραγε ζεις;

    2. venus

      Καθε εναν που εχει μια τετοια ιδεολογια θαπρεπε να τον παρεις στα σοβαρα, @ kala.
      Υπο την προϋποθεση οτι ανηκεις και εσυ σε κεινους που πιστευουν οτι «τα ζώα είναι τα συμπαντικά αδέρφια μας σε αυτό το ταξίδι της ζωής στον πλανήτη γη» και αγωνιζεσαι και εσυ για τα δικαιωματα τους.

      Δεν ειναι αναγκη να ενστερνιστεις πολιτικα την αναρχικη ιδεολογια για να αναγνωρισεις αυτη την διακηρυξη σαν μια ακρως διαφωτιστικη, ρεαλιστικη, και αυθεντικη στην υπερασπιση των ζωϊκων δικαιωματων.
      Κατα τη δικη μου εμπειρια και εκτιμηση ενα μεγαλο μερος αυτης της διακηρυξης προερχεται απο τους κυκλους της ΑLF=Animal Liberation Front.

      Αλλα δεν εχει σημασια απο που προερχεται.
      Σημασια εχει αν μας εκφραζει σαν ανθρωπους που παλευουν για ενα καλυτερο μελλον οσον αφορα τα δικαιωματα των ζωων.
      Εμενα προσωπικα με εκφραζει απολυτα.
      Venus

  1. fafaseda

    ti mporei na perimenei kaneis apo gourounia sti psyxi? edo den sevontai tous synanthropous tous, tha sevontai ta zoa? kat'arxas ayta ta dipoda den exoun idea ti skata shmainei h leksi "sevasmos"....

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Μοιραστείτε

και βοηθήστε κι εσείς!

error: Απαγορεύεται η αντιγραφή περιεχομένου.