Στο βίντεο, που έστειλε στο www.zoosos.gr η κίνηση «ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΓΟΥΝΑΣ» καταγράφεται το οδοιπορικό των γουνοφόρων μινγκ κατά τη μεταφορά τους από την Ολλανδία στην Ελλάδα μέσω της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ιταλίας.
Τα μινγκ καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού αναγκάζονται να κάθονται πάνω στις ακαθαρσίες τους, ενώ δεν τους παρέχεται καθόλου τροφή παρά το γεγονός, ότι το ταξίδι είναι πολυήμερο. Αυτό δεν είναι μία μεμονωμένη περίπτωση και πολλά μινγκ πεθαίνουν κατά τη διάρκεια τέτοιων ταξιδιών.
Η έκθεση της γερμανικής φιλοζωικής οργάνωσης «Animals’ Angels» αναφέρει τις άθλιες συνθήκες μεταφοράς, που διαπιστώθηκαν κατά τη μεταφορά 1.800 μινκ από την Ολλανδία στην Ελλάδα και την Καστοριά (Bosmann Minkfarm) τον Δεκέμβριο του 2011. Τα ζώα πριν σφαγιαστούν από τους εκτροφείς τους βασανίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Σύμφωνα με την έκθεση της γερμανικής φιλοζωικής οργάνωσης «Animals’ Angels»:
- Τα ζώα βρίσκονταν σε κλουβιά σε σειρές το ένα πάνω στο άλλο και τα οποία δεν είχαν στηριχθεί καλά με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να πέσουν κάτω λόγω απότομων ελιγμών του φορτηγού. Υπήρχαν κλουβιά στο πάτωμα αλλά είναι ασαφές αν είχαν πέσει κάτω ή αν είχαν σκόπιμα τοποθετηθεί εκεί. Σε κάθε περίπτωση υπήρχε υψηλός κίνδυνος πτώσης.
- Το δάπεδο των κλουβιών αποτελείται από σύρμα. Έτσι όπως μεταφέρονταν τα μινκ σε συρμάτινα κλουβιά, τα ούρα των ζώων που βρίσκονταν υψηλότερα έσταζαν κάτω στα χαμηλότερα κλουβιά (και στα δοχεία νερού).
- Δεν υπήρχε υλικό στα κλουβιά για να απορροφήσει τα περιττώματα των ζώων.
- Διαπιστώθηκε έντονη δυσοσμία εξαιτίας των περιττωμάτων.
- Δύο φορές διαπιστώθηκε, ότι μινγκ είχαν διαφύγει από κλουβιά, ενώ βρέθηκαν και ίχνη αίματος από μινκ στο πάτωμα.
- Δεν υπήρχε τροφή για τα ζώα στο όχημα ενώ τα ζώα δεν είχαν τραφεί για περισσότερο από δύο ημέρες. Ήταν προγραμματισμένο να μην σιτιστούν τα ζώα καθ’ όλη τη διάρκεια της μεταφοράς των 3 ημερών.
- Δεν υπήρχε κανένα κτηνιατρικό έγγραφο που να αναφέρει την κατάσταση της υγείας των ζώων.
- Διαπιστώθηκε ότι ο μεταφορέας δεν είχε άδεια μεταφοράς βιζόν.
Σύμφωνα με δηλώσεις του συνοδού των μινκ, τα ζώα ταΐστηκαν για τελευταία φορά πριν το ταξίδι στο εκτροφείο στην Ολλανδία την Δευτέρα, 21.11.11 και σύμφωνα με πληροφορίες τα ζώα ταΐστηκαν ξανά το απόγευμα στις 24.11.11.
Με τις καθυστερήσεις στο σταθμό ελέγχου και κάποια μηχανική βλάβη το φορτηγό έφτασε στον προορισμό του στις 26.11.11, έπειτα από ταξίδι 5 ημερών.
Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, διά του Συμβουλίου Περιβάλλοντός του, στο οποίο εκπροσωπούνται όλες οι σχολές και οι ακαδημαϊκές του μονάδες, έχοντας μελετήσει σε βάθος τα διαθέσιμα στοιχεία, γνωμοδότησε ότι η επένδυση της Εταιρείας Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. στη βόρεια Χαλκιδική, με τον τρόπο που σχεδιάστηκε και υλοποιείται, είναι καταστροφική για το περιβάλλον, την οικονομία, αλλά και την κοινωνία στην ευρύτερη περιοχή.
Κατόπιν σύστασης του αρμόδιου επίτροπου για το Περιβάλλον, Janez Potočnik, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσφεύγει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ελλάδας, επειδή η χώρα μας δεν έλαβε μέτρα, τα οποία να διασφαλίζουν την αποτελεσματική αντιμετώπιση της ρύπανσης των υδάτων από νιτρικά άλατα. Παρόλο που η οδηγία για τη νιτρορύπανση άρχισε να ισχύει το 1991, η Ελλάδα δεν έχει ακόμη καθορίσει μια σειρά από ευπρόσβλητες σε νιτρορύπανση ζώνες και δεν έχει ακόμη θεσπίσει μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της στις εν λόγω ζώνες.
Ισχυρό χτύπημα δέχτηκε κύκλωμα, το οποίο τροφοδοτεί εδώ και χρόνια με εκρηκτικά, δυναμιτιστές στις Κυκλάδες και τα βόρεια Δωδεκάνησα. Το πρωί της Τρίτης, 14/2, οι αστυνομικές αρχές της Νάξου προχώρησαν στη σύλληψη 64χρονου στο χωριό Γαλανάδο για κατοχή 272 κιλών δυναμίτιδας και πλήθους βοηθητικών εκρηκτικών υλών (40 κιλά πυρίτιδα, 370 πυροκροτητές, 1.500 μέτρα ακαριαία θρυαλλίδα, 785 μέτρα βραδύκαυστη θρυαλλίδα κ.ά.).
αλητες θα τα πουμε το σαββατο