Οδηγίες για τα ελάφια της Πάρνηθας που προσεγγίζουν σπίτια δίνει η ΑΝΙΜΑ (βίντεο)
Κουβάδες με νερό όσο πιο μακριά από τα σπίτια και κατάλληλη τροφή δηλαδή βρεγμένο τριφύλλι και τσαΐρι σε μπάλα και άγρια χόρτα (από τον μανάβη…
Ο Αναστάσιος B. Kοβάτσης, κατά δήλωση του καθηγητής Πανεπιστημίων A.Π.Θ., Iαπωνίας, Γάνδης και Tριπόλεως τονίζει με επιστολή του στην εφημερίδα «Η Καθημερινή» τη σημασία, που έχει το αιματοβαμμένο γουνεμπόριο… για την «αρχόντισσα» της Μακεδονίας… εννοώντας φυσικά την πόλη από την οποία κατάγεται, την Καστόρια.
Ο καθηγητής αντέδρασε στα όσα ανέφερε η Μαρία Θηραίου, επίσης αναγνώστρια της συγκριμένης εφημερίδας, την οποία χαρακτήρισε άσχετη τονίζοντας, ότι η γνώμη της είναι ανεύθυνη καθώς ο ίδιος προφανώς έχει το αλάθητο.
Η κα Θηραίου είχε κάνει το «λάθος» να στείλει επιστολή στην εφημερίδα «Η Καθημερινή», που δημοσιεύθηκε στις 16 Μαρτίου 2012, αντιδρώντας στα όσα αναφέρονται στο άρθρο του Σταύρου Τζίμα «Η γούνα, ασπίδα στην κρίση για τη Δυτική Μακεδονία».
Θυμίζουμε, ότι το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, είχε ξεσηκώσει πολλές αντιδράσεις εξαιτίας της μονομέρειας του, αφού σε αυτό γινόταν αναφορά μόνο στα οφέλη αυτής της επιχειρηματικής δραστηριότητας και δε γινόταν καμιά μνεία ούτε από τον δημοσιογράφο ούτε από τους φορείς στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και στα ηθικά ζητήματα της εκμετάλλευσης των ζώων από αυτό το εμπόριο ματαιοδοξίας.
Όσοι αντιδρούν δεν είναι Έλληνες κύριε καθηγητά;
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την επιστολή του Αναστάσιου B. Kοβάτση, έτσι όπως δημοσιεύθηκε χθες στην εφημερίδα «Η Καθημερινή»:
«Γούνα και ανευθυνότητα
Kύριε διευθυντά
Στην έγκριτο εφημερίδα “H Kαθημερινή, Γράμματα αναγνωστών” της 16-3-12, και στην επιστολή της κ. Mαρίας Θηραίου, με τίτλο “Γούνα και βαρβαρότητα” θα ήθελα να επισημάνω τα παρακάτω.
H κ. Θηραίου, δεν γνωρίζει την οικονομική σημασία της γούνας για τη δυτική Mακεδονία και ιδίως της Kαστοριάς (πατρίδος μου) διότι χωρίς αυτήν (γούνα) δεν θα ήταν παγκοσμίως γνωστή και θαυμαστή. O πλούτος που φέρνει στην Kαστοριά η γούνα, δεν δίνει σε αυτήν μόνο τον τίτλο της “αρχόντισσας πόλης”, αλλά κυρίως συντηρεί 10.000 οικογένειες και αναβαθμίζει ολόκληρη τη δυτική Mακεδονία.
Γράφει η κ. Θηραίου, ότι υπάρχει κακοποίηση των γουνοφόρων (ζώων) και η εκτροφή των υποβαθμίζει το περιβάλλον. Oυδέν ψευδέστερον αυτών, διότι τα ζώα εκθρέφονται επιστημονικά, σε υγιεινές συνθήκες διαβίωσης και σε αναβαθμισμένο περιβάλλον. Oσον αφορά την ασύδοτη βαρβαρότητα του εμπορίου της γούνας, μόνο ως αστείο μπορεί αυτό να εκληφθεί.
Mήπως, ύστερα από την κ. Θηραίου, θα βγει κανένας (ψευδοοικολόγος) να προτείνει να καταργηθούν τα ιχθυοτροφεία και τα ορνιθοτροφεία για να αποκατασταθεί η οικολογική ισορροπία; Mήπως θα πρέπει να καταργήσουμε τα δερμάτινα παπούτσια και να χρησιμοποιούμε μόνο τα πλαστικά; Δεν αποκλείω να προταθεί και αυτό μια και ζούμε στην Eλλάδα.
Tα ψάρια μάς δίνουν μόνο κρέας, ενώ τα γουνοφόρα κρέας - κρεατάλευρα και το υπέροχο δέρμα τους σκεπασμένο με το μεταξένιο τρίχωμά τους. Tο κρέας των γουνοφόρων ζώων δεν τρώγεται στην Eλλάδα (όπως και των αλόγων), αλλά στην Kίνα αποτελεί νοστιμότατο έδεσμα. Eξ άλλου, τα γουνοφόρα ζώα διατρέφονται με σύνθετη τροφή που περιέχει και απορρίμματα σφαγείων πουλερικών, τα οποία απορριπτόμενα στο περιβάλλον το ρυπαίνουν και ενίοτε το δηλητηριάζουν.
Aντί αυτών, δηλ. της κατάργησης της εκτροφής των γουνοφόρων ζώων και της εμπορίας αυτών, θα πρότεινα να αυξηθούν οι φάρμες εκτροφής από 35 (που είναι σήμερα) σε 15.000 στη δυτική Mακεδονία, δηλ. όσες είναι στις σκανδιναβικές χώρες και θα είναι στην Kίνα πολύ σύντομα. Aυτό θα έφερνε πλούτο και δουλειά στους ανέργους της δυτικής Mακεδονίας και συνάλλαγμα στη χώρα μας.
H διεθνής καμπάνια εναντίον της γούνας, κατευθύνεται από τις πολυεθνικές πετρελαϊκές εταιρείες που θέλουν να προωθήσουν τα συνθετικά προϊόντα τους (συνθετικές γούνες κ.τ.λ.) και όλα τα ανθυγιεινά παράγωγά τους σε βάρος της υγείας των πολιτών. Aυτοί πολεμούν τη γούνα, κανένας άλλος λογικός άνθρωπος και κυρίως Έλλην.
H γούνα είναι και θα παραμείνει η Nο 1 απασχόληση στην οικιακή οικονομία (φάρμες, βιοτεχνία, εμπόριο κ.τ.λ.) και ας πάψουν οι άσχετοι να γράφουν ανεύθυνες γνώμες και ας αφήσουν τη βιολογική γεωργία και τουρισμό να τραβήξει τον δρόμο της σε συνεργασία με τη γούνα και το διεθνές εμπόριό της.
H οικονομική δυσπραγία (ιδίως της χώρας μας) δεν επιτρέπει πολυτέλειες αποκλεισμού, όταν ολόκληρη η οικουμένη παράγει και εμπορεύεται τη γούνα και τα προϊόντα της.
Αναστάσιος B. Kοβάτσης - Kαθηγητής Πανεπιστημίων A.Π.Θ., Iαπωνίας, Γάνδης και Tριπόλεως».
Η επιστολή της Μαρία Θηραίου και η απάντηση του Σταύρου Τζίμα
«Γούνα και βαρβαρότητα
Κύριε διευθυντά
Διαμαρτύρομαι εντόνως για το προπαγανδιστικό άρθρο υπέρ της γούνας του συντάκτη της εφημερίδας σας Σταύρου Τζίμα, το οποίο δημοσιεύτηκε στις 8 Μαρτίου 2012 στην εφημερίδα σας. Όπως είναι γνωστό, η παραγωγή γούνας εμπεριέχει την τρομακτική κακοποίηση ζώων τόσο κατά την εκτροφή όσο και κατά τη θανάτωσή τους. Σε μία εποχή που το δημόσιο αίσθημα κατά της γούνας αναπτύσσεται ταχέως σε όλο τον κόσμο, θεωρώ απαράδεκτη τη δημοσίευση στην εφημερίδα σας ενός άρθρου υπέρ της γουνοποιίας και την παράλειψη οποιασδήποτε αναφοράς στην κακοποίηση των εκτρεφόμενων ζώων!
Καμία αναφορά δεν γίνεται, επίσης, ούτε στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος από τη λειτουργία των εκτροφείων, αλλά ούτε και στις εναλλακτικές και κυρίως ηθικά αποδεκτές δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής, όπως είναι η βιολογική γεωργία και η τουριστική αξιοποίηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Δυτικής Μακεδονίας, που μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης χιλιάδων τουριστών φέρνοντας παράλληλα, και κυρίως αναίμακτα, έσοδα στο κράτος!
Η δημιουργία θέσεων εργασίας και το συνάλλαγμα που εισέρχεται στη χώρα δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να δικαιολογήσουν την ασύδοτη βαρβαρότητα που σχετίζεται με την παραγωγή γούνας.
Περιμένω από την εφημερίδα σας να πάρει σαφή θέση ενάντια στην κακοποίηση των γουνοφόρων ζώων και να ενημερώσετε το αναγνωστικό σας κοινό για τη βαρβαρότητα που εμπεριέχεται στο εμπόριο γούνας.
Μαρία Θηραίου
Απάντηση
To ρεπορτάζ προσέγγισε το θέμα της γούνας στην Καστοριά από καθαρά οικονομική σκοπιά. Δεν έθιξε άλλες παραμέτρους, όπως αυτήν των γουνοφόρων ζώων, για τις οποίες έχει γίνει και εξακολουθεί να γίνεται συζήτηση με τα γνωστά επιχειρήματα. Αν η καλή αναγνώστρια παρακολουθεί την “Κ” θα έπρεπε να γνωρίζει ότι έχει καταγράψει τις απόψεις όλων των πλευρών με τη δέουσα ευαισθησία.
Σταύρος Tζίμας».
Διαβάστε επίσης:
«Η Καθημερινή», οι γουνοποιοί και η μισή αλήθεια ενός προπαγανδιστικού «ρεπορτάζ» (βίντεο)
Καστοριά: Ο δήμαρχος της πόλης που παράγει πτώματα…
«Δρακόντεια» μέτρα ασφαλείας για τους λίγους που διαμαρτυρήθηκαν κατά της γούνας! (Βίντεο)
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr
Να χαιρομαστε τον καθηγητη του πσνεπιστημιου για τις αποψεις του γυρω σπο την φυσικη γουνα και χωρις γουναρικο μπορουμε να ζησουμε σλλα δυστυχωςτα αρκετα διποδα δεν εχουν κσν αντιληφθει το τι τραβανε συτα τα ζωα αντι ανθρωποι των γραμματων να ευαισθητοποιουν τους συνανθρωπους τους για να σεβονται την ζωη σε καθε μορφη της πραττουν το αντιθετο γι αυτο η κοινωνια μας γεννα βιαστες και δολοφονους αλλα ειναι ψιλα γραμματα προσκυνουμε τον μαμμωνα εξαλλου αυτος μας κυβερνα
Που είναι βρε παιδιά αυτός καθηγητής; Στην επίσημη σελίδα του ΑΠΘ πάντως δεν τον αναφέρει ούτε στα ψηλά γράμματα...
http://www.chem.auth.gr/index.php?rm=1&mn=4
Νικολέττα Χαραλαμπίδου
Καθηγήτρια Κβαντομηχανικής στο Πανεπιστήμιο της Νάσα, του Α.Π.Θ., της Οσάκα Ιαπωνίας και της Κάτω Τραχανοπλαγιάς.
Κε Καθηγητά, να δείτε απο επίσημες οργανώσεις της Ευρώπης πως μεταφέρονται τα μινκ στην Ελλάδα. Πως θανατώνονται, (πρωκτική ηλεκτροπληξία). θα μπορούσαν να αντικατασταθούν τα γουναράδικα με αντίστοιχα που θα κατασκευάζουν οικολογικές γούνες. Διερωτώμαι, μιας και είσαστε τόσο υπέρμαχος της γούνας, αν υποστηρίζετε και τον θάνατο των μικρών φωκών, με τον σαδιστικότατο θάνατο των τρομερών χτυπήματων στο κεφάλι. Αντίστοιχους επαίσχυντους ισχυρισμούς έχουν και οι φονιάδες των φωκών. Δεν βλέπω διαφορά στα λόγια σας. Αν και οικονομολόγος, προσεγγίζω το θέμα απο την ηθική πλευρά, ως άνθρωπος "ανώτερο" ον απέναντι στα άλλα έμβια όντα. Η ανάπτυξη δεν μπορεί να βασίζεται στο αίμα. Κε καθηγητά αισθάνομαι και είμαι πολύ περισσότερο Έλληνας απο εσάς
Πάνος Κάφφές
Did anybody ever think about the strange fact that the Greek fur industry is - among others - ruled by a few
families with the name Gkaragkouni?
Did anybody ever consider it strange that of all people a person with the same name is fighting since decades the adoption of Greek stray dogs abroad?
Btw., did you know that also in the Pasteur Institute in Athens a person with the same name is responsible for Leishmania tests on thousands of strays every year?
Who believes in coincidence?
ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΟ ΘΕΜΑ:
12ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ!ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΤΟΥ ΓΙΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ''ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ'' ΤΩΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ (35) ΙΣΧΥΡΩΝ ΓΟΥΝΑΡΑΔΩΝ?
Mήπως, ύστερα από την κ. Θηραίου, θα βγει κανένας (ψευδοοικολόγος) να προτείνει να καταργηθούν τα ιχθυοτροφεία και τα ορνιθοτροφεία για να αποκατασταθεί η οικολογική ισορροπία; Mήπως θα πρέπει να καταργήσουμε τα δερμάτινα παπούτσια και να χρησιμοποιούμε μόνο τα πλαστικά; Δεν αποκλείω να προταθεί και αυτό μια και ζούμε στην Eλλάδα.
----
Είσαι πολύ πίσω καθηγητή. Και αυτά τα φωνάζουμε εδώ και χρόνια αλλά δεν πήρες χαμπάρι. Όχι για την αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας, ούτε εκ του πονηρού.
Και πολύ θα ήθελα να προτείνω και την δική σου κατάργηση.
οι επιχειρηματιες οταν λενε πατριδα εννοουν τα κερδη της καστας τους . μια φορα κι εναν καιρο ηταν απλομενη η παραγωγη στη καστορια σε μικρες οικογενειακες βιοτεχνιες γουνας , τωρα πια η παραγωγη εχει συγκεντρωθει σε λιγα χερια . οι γουνεργατες πηγαινουν εκει με μεροκαματα αθλια των 20 ευρω τη μερα κι ανασφαλιστοι . υπαρχουν πλεον μονο οι μεγαλες μοναδες και οι οικογενειακες εχουν κλεισει προ πολλου μη μπορωντας να ανταγωνιστουν το νομο του ισχυρου . μια κλειστη καστα 30 - 40 γουναραδων ελεγχει ολη την αγορα , ανεβαζει και κατεβαζει το δημαρχο και τους δημοτικους συμβουλους , κυκλοφορουν παρεα με φουσκωτους και συμπεριφερονται σα να ειναι ολη η πολη υπο τη κατοχη τους . κι εγω απο καθαρα οικονομικη σκοπια προσεγγισα το θεμα.