Της Ελένης Ηλιοπούλου
Με μια μικρή ποινή φυλάκισης μόλις 8 μήνες με τριετή αναστολή και χρηματική ποινή 200 ευρώ καταδικάστηκε σήμερα από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Άρτας τόσο ο Χρήστος Γκάρτζιος, κτηνίατρος και πρώην αντιδήμαρχος Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού και Πολιτισμού του Δήμου Ζηρού αρμόδιος για τα αδέσποτα, όσο και η Νόπη Παρχαρίδου, η οποία είναι πρόεδρος στο Φιλοζωικό Σωματείο του Δήμου Ζηρού καθώς σε βάρος τους είχε ασκηθεί δίωξη για την κακοποίηση δεκάδων σκυλιών και τη μη τήρηση κανόνων ευζωίας καθώς πολλά ζώα βρέθηκαν ετοιμοθάνατα και άλλα άρρωστα να ζουν σε άθλιες συνθήκες ανάμεσα σε αυτά τα οποία είχαν ήδη πεθάνει σε ένα παράνομο Δημοτικό Κυνοκομείο στην περιοχή Μπουσούλιζα στη Φιλιππιάδα Πρέβεζας το 2021.
Το τι συνέβαινε εκεί αποκάλυψε ένας ευαισθητοποιημένος δημότης ο Χρήστος Ευαγγέλου ο οποίος χρησιμοποίησε - και πολύ σωστά - ως μέσο το instagram για να δείξει στο Πανελλήνιο τι γίνεται εκεί και τελικά να ανταποκριθούν φιλοζωικοί φορείς από την Αθήνα τόσο για τη σωτηρία των σκυλιών – αφού απομακρύνθηκαν από εκεί 87 από τα περίπου 120 – αλλά και για να ασκηθεί πίεση στις αρχές ώστε πράγματι οι υπεύθυνοι να κάτσουν στο σκαμνί.
Τι έλεγε ο τότε δήμαρχος…
Ο κ. Ευαγγέλου είχε ενημερώσει για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των σκυλιών και τον τότε δήμαρχο, τον Νίκο Καλαντζή ο οποίος αναγκάστηκε να το παραδεχτεί αυτό και σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζηρού αλλά η απάντηση του αρχικά ήταν τελείως αδιάφορη και απαξιωτική απέναντι στον άνθρωπο που νοιάστηκε. «Χριστάκη έφυγες» απάντησε στον κ. Ευαγγέλου όπως ο καταγγέλων μας είπε. Ο αυτόπτης μάρτυρας έκανε καταγγελία στην Αστυνομία σχετικά με την κακοποίηση των σκυλιών από τους υπεύθυνους του Δήμου Ζηρού και αυτή έπεσε στο κενό... Και αν δεν υπήρχε η εμπλοκή των φιλοζωικών φορέων εκπρόσωποι των οποίων πήγαν επί τόπου με δικηγόρο η υπόθεση θα είχε πάρει άλλη τροπή και τα θύματα θα ήταν πάρα πολλά για αρκετά χρόνια...
«Υπήρχε εκτροπή», «δεν εκτιμήσαμε σωστά», «πρέπει να αναλάβω την ευθύνη» «δεν έπρεπε να αφήσουμε», «προφανώς δεν έγινε σωστή εκτίμηση από τον Δήμο και ίσως δεν έπρεπε ο Δήμος να αφήσει τη φιλοζωική αυτή εταιρία να διαχειριστεί καθημερινά όπως έκανε. Και μπράβο της η γυναίκα που το κάνει γιατί είναι κάτι που μας έβγαζε, αρκετές φορές μας είχε βγάλει από τη δύσκολη θέση, εντούτοις όμως εφόσον η ευθύνη είναι δική μας και μας βαραίνουν και ποινικές ευθύνες» έλεγε μεταξύ άλλων ο τότε δήμαρχος Νίκος Καλαντζής. Εμφανίστηκε ουσιαστικά απολογούμενος στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζηρού στις 17 Δεκεμβρίου 2021 καθώς η είδηση της μήνυσης έκανε πια τον γύρο του διαδικτύου και οι εικόνες με τα νεκρά και τα εξαθλιωμένα σκυλιά δεν άφηναν πολλά περιθώρια αμφιβολιών... Ο τότε δήμαρχος δημόσια παραδέχτηκε πως ο αυτόπτης μάρτυρας ο «Χριστάκης» δύο φορές είχε πάει στο γραφείο του για να τον ενημερώσει για το ζήτημα...
Η εισαγγελέας πρότεινε την αθώωση των κατηγορουμένων γιατί δεν είμαστε Ελβετία!
Η καταδίκη έστω και με αυτή τη συμβολική ποινή ήρθε παρά την αντίθετη εισαγγελική πρόταση. Και έχει σημασία να τονίσουμε ότι η νεότατη ηλικιακά εισαγγελέας πρότεινε την απαλλαγή των κατηγορουμένων γιατί «η ελληνική κοινωνία δεν πρόκειται ποτέ να γίνει ελβετική» και συμπλήρωσε μάλιστα πως «οι δύο Μ.Κ.Ο. έδρασαν προς χάριν εντυπωσιασμού». Μια φράση που εκτός από απαράδεκτη προκάλεσε την αντίδραση του δικηγόρου Αλέξανδρου Κασσανδρινού ο οποίος εκπροσώπησε την Κατρίνα Τσάνταλη, ιδρύτρια του «Α Little Shelter Athens», και την Έλενα Δέδε, δικηγόρο και ιδρύτρια της Μ.Κ.Ο. «Dogs’ Voice» καθώς οι δύο γυναίκες ανέλαβαν σε δύο φάσεις τη σωτηρία 87 άρρωστων και ταλαιπωρημένων από την κακοποίηση - ένεκα αδιαφορίας - σκυλιών.
Πρόκειται ξεκάθαρα για ακόμα μία ντροπιαστική εισαγγελική πρόταση καθώς με την ίδια λογική δεν θα έπρεπε να διώκεται κανείς για τίποτε στη χώρα μας. Όσοι παλεύουμε για την πρόοδο τελικά ματαιοπονούμε ή σώζουμε ζώα (ξοδεύοντας πολλά χρήματα) για να εντυπωσιάσουμε (!) και τελικά χάνουμε τον χρόνο μας με καταγγελίες στοχεύοντας στη συμμόρφωση όσων παρανομούν και βλάπτουν π.χ. τα ζώα…
Τα σκυλιά κατασχέθηκαν με εισαγγελική εντολή και απομακρύνθηκαν από το παράνομο Δημοτικό Κυνοκομείο τον Νοέμβριο του 2021. Δέκα από αυτά τελικά κατέληξαν στην πορεία λόγω της τραγικής κατάστασης τους και κάποια υιοθετήθηκαν αφού έλαβαν κατάλληλη φροντίδα, αρκετά όμως φιλοξενούνται ακόμα υπό την αιγίδα των συγκεκριμένων φορέων. Μέσα στο παράνομο Δημοτικό Κυνοκομείο έμειναν πίσω τότε περίπου 20 σκυλιά τα οποία οι αρμόδιοι δήλωναν ότι δεν μπορούσαν να τα πιάσουν! Σε τι κατάσταση ήταν ή αν επέζησαν δεν το γνωρίζουμε καθώς μέχρι και το 2022 συνέχιζαν οι του Δήμου Ζηρού να βάζουν εκεί μέσα σκυλιά.
Ο κ. Κασσανδρινός στην αγόρευση του - ακούγοντας σοκαρισμένος την εισαγγελέα να ζητάει την αθώωση των υπευθύνων - τόνισε τα εξής: «Αν εμείς οι ενεργοί πολίτες δεν καταφέρουμε αυτήν την πολιτεία και αυτήν την κοινωνία να μην την κάνουμε ελβετική αλλά να φτάσουμε σε κάποιο καλύτερο σημείο από αυτό που είναι για τα πάντα θα έχουμε εισαγγελικές προτάσεις σαν και αυτή που ακούστηκε, θα σκοντάφτουμε πάντα στα γραφειοκρατικά και στα δικονομικά τερτίπια». Ευτυχώς η πρόεδρος είχε αντίθετη γνώμη από αυτήν της εισαγγελέως.
Έλεγχος στα οικονομικά του Δήμου Ζηρού για τη διαχείριση αδέσποτων από το 2000 έως το 2024
Ο δικηγόρος στο www.zoosos.gr εξήγησε τη βεβαιότητα του πως όλα ήταν σε γνώση της δημοτικής αρχής, η οποία ουσιαστικά βολεύτηκε με το να στοιβάζονται εκεί ανεπιθύμητα σκυλιά τα οποία πέθαιναν έγκλειστα μακριά από τα μάτια ευαισθητοποιημένων πολιτών. Μάλιστα μας τόνισε ότι μετά την καταδίκη η εισαγγελέας δήλωσε ότι θα ζητήσει να γίνει έλεγχος για τα κονδύλια που δαπανήθηκαν σχετικά με τη διαχείριση των αδέσποτων και τις συμβάσεις ώστε να διαπιστωθεί πως διανεμήθηκαν 472.000 ευρώ από το 2000 έως το 2024.
Ο αντιδήμαρχος κατέθεσε πως τα έκανε όλα καλά αλλά δεν είναι και θαυματοποιοί…
Η δίκη μετά από πέντε αναβολές θυμίζουμε ότι άρχισε στις 25 Σεπτεμβρίου και σήμερα ολοκληρώθηκε. Αρχικά κατέθεσαν η κα Τσάνταλη και η κα Δέδε και φυσικά ο πρώτος αυτόπτης ο κ. Ευαγγέλου. Όλοι τους περιέγραψαν τι διαπίστωσαν σε αυτό το κολαστήριο, τα ψεύδη τα οποία άκουγαν ξανά και ξανά πως όλα τα ζώα είναι φροντισμένα και τα πάντα καλώς καμωμένα.
Η πρόεδρος του σωματείου στην απολογία της κατέθεσε ουσιαστικά ότι φρόντιζε ολομόναχη τα σκυλιά, είπε πως ζητούσε βοήθεια και δεν της έδιναν και πως η ίδια ήταν μόνο εθελόντρια καθώς δεν λάμβανε αμοιβή. Είπε ότι κανείς εθελοντής δεν πήγαινε για να τη βοηθήσει και όσοι πήγαιναν έφευγαν αμέσως, αλλά ποτέ δεν είπε γιατί δεν έκανε δημόσια έκκληση γιατί ποτέ – αφού από τον Δήμο Ζηρού δεν βρήκε ανταπόκριση – δεν ζήτησε δημόσια βοήθεια καθώς ακόμα και ο πρώην δήμαρχος Νίκος Καλαντζής έχει δηλώσει ότι ουσιαστικά τους βόλευε η φιλοζωική της δράση γιατί τους εξυπηρετούσε.
Ο πρώην αντιδήμαρχος (και κτηνίατρος στο επάγγελμα ας μην το ξεχνάμε) κατέθεσε λίγο πολύ πως εκείνος όλα τα είχε κάνει σωστά. Κατέθεσε μάλιστα ότι και ο ίδιος καθάριζε, και μάλιστα πλήρωνε και από την τσέπη του και έστελνε και ζώα για περίθαλψη σε κτηνίατρο στη Λευκάδα. Δήλωσε ότι από τη θέση που είχε κατάφερε να αυξήσει το κονδύλι για τα αδέσποτα. Φυσικά δεν μπόρεσε να εξηγήσει γιατί αφού όλα γίνονταν όπως έπρεπε βρέθηκαν τελικά πολλά σκυλιά να λιώνουν ζωντανά από την εξαθλίωση και τις ασθένειες…
Ο πρώην αντιδήμαρχος μεταξύ άλλων δήλωσε ότι ο κ. Ευαγγέλου είχε γίνει εμμονικός μαζί του παραγνωρίζοντας ότι ο αυτόπτης μάρτυρας ζητούσε βοήθεια για το καλό των ζώων και κανείς δεν τον έπαιρνε στα σοβαρά ούτε και οι διωκτικές αρχές στις οποίες είχε αποτανθεί εγγράφως έξι φορές. Μεταξύ άλλων στη δίκη ακούστηκε ότι κατασκευάζεται νέο Δημοτικό Κυνοκομείο το οποίο ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί και μάλιστα σε αυτό τον Ιούνιο του 2025 – αν και εκεί υπάρχουν μόνο άδεια κλουβιά – εντοπίστηκε ένα νεκρό σκυλί σε προχωρημένη σήψη – σαν κάποιος να το τοποθέτησε εκεί σκόπιμα…
Ο πρώην δήμαρχος κατέθεσε στο δικαστήριο ως μάρτυρας υπεράσπισης του αντιδημάρχου του και είπε ότι ουσιαστικά έκαναν υπομονή μέχρι να κατασκευαστεί το νέο Δημοτικό Κυνοκομείο, που αν και φτάσαμε στο 2025 ακόμα δεν είναι έτοιμο! Γενικώς η υπερασπιστική γραμμή τους ήταν πως είναι τόσο μεγάλο το πρόβλημα με τα αδέσποτα στον Δήμο Ζηρού και εκείνοι δεν είναι θαυματοποιοί. Μέχρι εκεί μπορούσαν και θα χρειάζονταν πολλές φιλοζωικές και πολλούς εθελοντές για να βελτιωθεί η κατάσταση, εντούτοις και όπως αποδεικνύεται δεν είχαν καμιά ηθική αναστολή στο να κρατούν έγκλειστα σε ένα περιφραγμένο χωράφι που ανήκει στον Δήμο πάνω από 120 σκυλιά τα οποία πέθαιναν από τις ασθένειες και όχι μόνο.
Αντί να κάνουν ελέγχους και άλλες ενέργειες για να μη συνεχίζονται οι εγκαταλείψεις σκυλιών και οι νέες γέννες – σε μια περιοχή με μεγάλη κτηνοτροφική και κυνηγετική δραστηριότητα – φρόντιζαν απλώς να κρατούν έγκλειστα τα σκυλιά έως ότου τελικά υποκύψουν από ασθένειες και κακουχίες…
«Για όλους εμάς που δώσαμε αυτόν τον αγώνα, η σημερινή μέρα είναι λύτρωση»
Με κοινή ανακοίνωση τους η Έλενα Δέδε και η Κατρίνα Τσάνταλη σήμερα επισήμαναν τα εξής: «Η δικαίωση μπορεί να άργησε, αλλά ΗΡΘΕ.
Σχεδόν 4 χρόνια μετά την αφαίρεση 90 σκύλων από ένα περιφραγμένο χωράφι στη Φιλιππιάδα – εκεί όπου είχαν αφεθεί να πεθάνουν – το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Άρτας έκρινε ένοχο τον αντιδήμαρχο Ζηρού και την πρόεδρο του τοπικού φιλοζωικού σωματείου για παραβίαση των κανόνων ευζωίας και του επέβαλε ποινή 8 μηνών με αναστολή.
Τον Νοέμβριο του 2021 παραλάβαμε αυτά τα ζώα με ευθύνη, με αποστολή να τους αλλάξουμε τη ζωή. Και το καταφέραμε.
Τα είδαμε να γίνονται χαρούμενα μέλη οικογενειών, να βρίσκουν σπίτια και αγάπη. Τηρήσαμε την υπόσχεσή μας. Σήμερα, το project Φιλιππιάδα δικαιώνεται και στα ελληνικά δικαστήρια.
Για όλους εμάς που δώσαμε αυτόν τον αγώνα, η σημερινή μέρα είναι λύτρωση.
Στο δικαστήριο ειπώθηκε μέχρι και πως «η Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει Ελβετία»…
Εμείς πιστεύουμε όμως ότι η Ελλάδα μπορεί και της αξίζει να είναι μια ευρωπαϊκή χώρα, όπου τα ζώα δεν κακοποιούνται σε κοινή θέα.
Κάθε μικρή νίκη σαν κι αυτή προάγει τον νομικό μας πολιτισμό και στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα:
- Η ασυδοσία δεν είναι πια ανεκτή. Έχει συνέπειες.
Ευχαριστούμε από καρδιάς τον δικηγόρο μας Αλέξανδρο Κασσανδρινό που εκπροσώπησε και τις δύο οργανώσεις.
Τις ομάδες μας που γνωρίστηκαν στο πεδίο και συνεχίζουν να συνεργάζονται με σεβασμό.
Τον Χρήστο Ευαγγέλου για την επιμονή και την προσπάθειά του να σωθούν αυτά τα ζώα.
Με τα ζώα.
Με το δίκιο.
Έως το τέλος.
Σας ευχαριστούμε που μας στηρίζετε.
Έλενα Δεδε / dogs’ voice
Κατρίνα Τσάνταλη / a little shelter».
Κ. Τσάνταλη: Η εισαγγελέας πρότεινε απαλλαγή, λέγοντας πως οι δύο Μ.Κ.Ο. κινηθήκαμε χάριν εντυπωσιασμού...
Η κα Τσάνταλη με ανάρτηση της στο instagram στις 30 Σεπτεμβρίου επισήμανε τα εξής: «Ένοχος ο αντιδήμαρχος Ζηρού - και κτηνίατρος στο επάγγελμα- για τις συνθήκες ευζωίας στο «καταφύγιο» Φιλιππιάδας. Η αλήθεια είναι πως η ποινή είναι μικρή. 8 μήνες με αναστολή και 200€ πρόστιμο - να μην συζητήσουμε πόσο κόστισε να αναστήσουμε όλα αυτά τα σκυλιά- . Και η εισαγγελέας πρότεινε απαλλαγή, λέγοντας μάλιστα ότι η Ελλάδα δεν θα γίνει ποτέ Ελβετία και πως οι δύο ΜΚΟ κινηθήκαμε χάριν εντυπωσιασμού.
Ναι, ήταν «εντυπωσιακό»: που βρήκαμε 90 σκυλιά σε τρισάθλια κατάσταση, τα φέραμε πίσω στη ζωή, και που τόσοι άνθρωποι ανταποκρίθηκαν για να τα φροντίσουν και να τα υιοθετήσουν. Ευτυχώς υπήρξε αυτή η «εντυπωσιακή» κατάληξη – για να συνεχίσουμε να ελπίζουμε και να παλεύουμε.
Γιατί σήμερα, μέσα σε ένα δικαστικό σύστημα που σπάνια στέκεται στο ύψος του όταν πρόκειται για ζώα, ένας αιρετός καταδικάστηκε για παραβίαση των κανόνων ευζωίας τους. Κι αυτό, όσο μικρή κι αν φαίνεται η ποινή, είναι σημαντικό. Είναι σπάνιο. Είναι ένα βήμα μπροστά.
Ξέρουμε ότι είναι μόνο η αρχή. Αλλά μέσα στην πραγματικότητα της χώρας μας, αυτή η απόφαση είναι μια αναλογικά μεγάλη επιτυχία. Ένα μήνυμα πως η ασυδοσία δεν είναι πια ανεκτή. Πως όσοι κακοποιούν ζώα, ακόμα κι αν κατέχουν θέση εξουσίας, θα λογοδοτούν.
- Το Υπουργείο Εσωτερικών αναφέρει πως από το 2015 έως σήμερα έχουν διαπραχθεί πανελλαδικά χιλιάδες βαρείες κακοποιήσεις ζώων, αλλά «ένα πολύ μικρό ποσοστό» από αυτές καταγγέλθηκαν, εκδικάστηκαν και καταδικάστηκαν.
- Σε άρθρα νομικού περιεχομένου επισημαίνεται ότι η ποινική ευθύνη αιρετών τοπικής αυτοδιοίκησης για κακοποίηση ζώων είναι ένα πεδίο με ελάχιστα τεκμηριωμένες αποφάσεις, υπογραμμίζοντας ότι οι καταδίκες τέτοιων περιπτώσεων είναι εξαιρετικά σπάνιες.
Ευχαριστώ τον δικηγόρο μας @alexkassandrinos που ήταν δίπλα μας όλα αυτά τα χρόνια και πέτυχε μια μεγάλη νίκη κόντρα στα όσα παράλογα ακούσαμε.
Την Έλενα Δέδε της @dogsvoice - σ´αγαπώ , είσαι σπουδαία και μαχήτρια.
Τα κορίτσια μου στην ομάδα μας στο καταφύγιο και τους κτηνιάτρους μας!
Ολους τους εθελοντές που έγιναν μια αγκαλιά γι’αυτά τα ζώα και όλους όσους άνοιξαν τα σπίτια τους , τις καρδιές τους και υιοθέτησαν .
Ευχαριστώ ειλικρινά που στηρίζετε το @a_little_shelter και είστε ΠΑΝΤΑ δίπλα μας.».
Χρ. Ευαγγέλου: Αυτή τη μάχη όμως την κερδίσαμε και είμαι πολύ περήφανος γι'αυτό
Ο Χρήστος Ευαγγέλου με ανάρτηση του στο facebook επισήμανε τα εξής για την έκβαση της δίκης: «8 μήνες με αναστολή.
Αυτό λοιπόν έγραψε το τέλος αυτής της ιστορίας.
Μιας ιστορίας που ένωσε ανθρώπους απ´όλη την Ελλάδα για έναν και μόνο σκοπό.
Να έχουν μια καλύτερη ζωή 90 κακοποιημένα ζώα,κλεισμένα να αργοπεθαίνουν σε ένα κολαστήριο,με την ευγενική υποστήριξη αυτών,που πληρωνόταν για να τα προστατεύουν.
Δε θα μιλήσω για το αποτέλεσμα γιατί αυτό είναι και το δέχομαι.
Είχα υποχρέωση αλλά και ανάγκη όμως να αποδοθεί δικαιοσύνη για δυο λόγους.
Ο ένας είναι γιατί το χρωστούσα σε όλους τους υπέροχους εθελοντές που έτρεξαν να βοηθήσουν δίχως δεύτερη σκέψη και ο άλλος είναι γιατί το υποσχέθηκα σε αυτές τις ψυχές που ήταν η παρέα μου τα τελευταία χρόνια.
Γιατί ορκίστηκα πως θα κάνω τα πάντα για να βρουν ηρεμία οι ψυχές τους.
Και ευτυχώς,βρέθηκε στο δρόμο μου η Κατρίνα,η Ελένα και ο Αλέξανδρος.
Τρεις άνθρωποι οι οποίοι με εμπιστεύτηκαν και με στήριξαν ώστε να καταφέρω να τηρήσω την υπόσχεση που έδωσα.
Και θα είναι για πάντα,όπως τους αποκαλώ στα ανιψάκια μου,οι τρεις σωματοφύλακες μου.
Δε ξέρω αν τα καταφέραμε πάντως δώσαμε ό,τι είχαμε.
Οι εικόνες,οι τύψεις για αυτά που δε προλάβαμε αλλά και οι καταστάσεις που βιώσαμε,είναι μάχες που θα τις δίνουμε για καιρό.
Αυτή τη μάχη όμως την κερδίσαμε και είμαι πολύ περήφανος γι'αυτό.
Και ελπίζω να σας δείξαμε τον δρόμο πως το φως,πάντα θα νικάει το σκοτάδι.Πάντα!
Σας ευχαριστώ.».
Το χρονικό της υπόθεσης
Η δημόσια καταγγελία μέσω instragram του Χρήστου Ευαγγέλου αποκάλυψε ακόμα ένα έγκλημα σε βάρος αδέσποτων ζώων, τα οποία ζούσαν κακήν κακώς σε άθλιες συνθήκες, άρρωστα, αστείρωτα, ανεμβολίαστα, υποσιτισμένα χωρίς περίθαλψη, σ’ ένα περιφραγμένο χωράφι που ανήκει στον Δήμο Ζηρού.
Ο κ. Ευαγγέλου για την οφθαλμοφανή κακοποίηση των σκυλιών είχε κάνει επώνυμη καταγγελία στην Αστυνομία τον Αύγουστο του 2021, εντούτοις πέρα από την καταγραφή της οι αρμόδιοι της ΕΛ.ΑΣ. μάλλον δεν έκαναν κάτι άλλο και δικογραφία για την κακοποίηση τόσων ζώων δεν σχηματίστηκε, αν και οι συνθήκες διαβίωσης τους εκεί συνιστούσαν ολοφάνερα παθητική κακοποίηση.
Οι φωτογραφίες που δημοσίευσε στο instagram o Χρήστος Ευαγγέλου...
Ο κ. Ευαγγέλου στις 27 Νοεμβρίου του 2021 έγραψε τα εξής για την κατάσταση των σκυλιών: «Αυτό λοιπόν είναι το καταφύγιο αδέσποτων ζώων στον Δήμο Ζηρού στη Φιλιππιάδα! Αφήνω εσάς να κρίνετε αν οι αρμόδιοι κάνουν τη δουλειά τους ή όχι! Δεν ξέρω πλέον αν πρέπει να θυμώσετε ή να στενοχωρηθείτε! Αυτή όμως είναι η αλήθεια δυστυχώς..Δεν μπορώ πλέον να τα βλέπω να κρυώνουν,να πεινάνε και να αργοπεθαίνουν άρρωστα μέσα σ'αυτό το έκτρωμα που κάποιοι αποκαλούν καταφύγιο..Αυτά!».
Η καταγγελία του Χρήστου Ευαγγέλου στο Α.Τ. Ζηρού στις 2 Αυγούστου του 2021.
Οι εκατοντάδες κοινοποιήσεις των φωτογραφιών του γρήγορα έκαναν τον γύρο του διαδίκτυου και έτσι δύο φιλοζωικοί φορείς ανέλαβαν να διερευνήσουν την υπόθεση. Αυτοψία στον χώρο πραγματοποίησαν στις 30 Νοεμβρίου 2021 η Κατρίνα Τσάνταλη, ιδρύτρια του «Α Little Shelter Athens», μαζί με τον κτηνίατρο και συνεργάτη της Παναγιώτη Ξουραφά και τον δικηγόρο Αλεξάνδρο Κασσανδρινό.
Τα ζώα τα βρήκαν σε άθλια κατάσταση. Δεν ήταν στειρωμένα, δεν ήταν τσιπαρισμένα, δεν είχαν καμιά περίθαλψη και είναι απίθανο να είναι και εμβολιασμένα. Κατάφεραν δε να φέρουν 20 από αυτά (που συνολικά είναι περίπου 100) στην Αθήνα και να τα μεταφέρουν για περίθαλψη σε κτηνιατρείο, αφού χρειάζονται φάρμακα και κατάλληλο χώρο φιλοξενίας για να συνέλθουν.
Και ενώ οι εικόνες μιλούν από μόνες τους ο τότε αρμόδιος αντιδήμαρχος ο Χρήστος Γκάρτζιος - που επισημαίνουμε ότι είναι και κτηνίατρος - ισχυρίστηκε ότι τα σκυλιά αυτά είναι και στειρωμένα και τσιπαρισμένα και εμβολιασμένα, αν και ο έλεγχος ο οποίος έγινε επί τόπου με σκάνερ απέδειξε ότι ψεύδεται.
Κ. Τσάνταλη: «Τέτοιο πράγματα δεν έχω ξαναδεί, αν ήταν στον δρόμο θα είχαν καλύτερη τύχη»
Η κα Τσάνταλη τότε εξήγησε στο www.zoosos.gr πως όταν έφτασαν επί τόπου τα πόδια τους βυθίζονταν όχι μέσα στις λάσπες - σε αυτό το χωράφι στη μέση του πουθενά - αλλά στα κόπρανα, στα ούρα και στη διάρροια καθώς όλα τα σκυλιά εκεί είναι άρρωστα. Σε όσα έγιναν ήδη εξετάσεις αίματος αποδείχτηκε πως έπασχαν και από λεϊσμανίωση και από ερλιχίωση και πολλές ακόμη ασθένειες. Τα θηλυκά ήταν αστείρωτα, τα αρσενικά τα είδαν να σφάζονται για να ζευγαρώσουν. Ανάμεσα στα ενήλικα σκελετωμένα ζώα βρήκαν και άρρωστα κουταβάκια. «Δεν έχω δει πιο άρρωστα ζώα, αν ζούσαν στον δρόμο θα είχαν μια ελπίδα εκεί μέσα κόλλησαν μεταξύ τους και σαρκοκοπτική ψώρα» μας είπε.
Η κα Τσάνταλη άκουσε έκπληκτη τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να δηλώνει αιρετός και να αποποιείται των ευθυνών του, αν και ο χώρος παραχωρήθηκε από τον Δήμο Ζηρού στη Νόπη Παρχαρίδου, η οποία είναι πρόεδρος στο Φιλοζωικό Σωματείο του Δήμου Ζηρού, ώστε τα ζώα να μένουν εκεί έγκλειστα και να… φροντίζονται.
Περίθαλψη πρωκτού σκύλου με λαστιχάκι μαλλιών...
Η κα Τσάνταλη μας εξήγησε ότι μεταξύ των σκυλιών βρήκε και ένα με πρόπτωση εντέρου, το έντερο του ήταν μαύρο μέσα στις λάσπες. Το έδειξε τον αντιδήμαρχο, ο οποίος καθόλου δεν αντέδρασε, αν και το σκυλί έπρεπε να χειρουργηθεί αμέσως για να μην πεθάνει.
Το ζώο που μεταφέρθηκε τελικά στην Αθήνα μαζί με άλλα, χειρουργήθηκε και σύμφωνα με την κα Τσάνταλη στο έντερο του βρήκαν ένα λαστιχάκι μαλλιών. Προφανώς κάποιος κτηνίατρος ή άλλος είχε χώσει μέσα στον πρωκτό του ζώου το έντερο και για να το συγκρατήσει εκεί τον έκλεισε με το λαστιχάκι των μαλλιών!
Η κα Τσάνταλη άκουσε έκπληκτη τόσο τον αντιδήμαρχο όσο και την πρόεδρο του σωματείου να δηλώνουν πως «τα ζώα είναι όλα σε θεραπεία», «έχουν κάνει τα πρώτα εμβόλια». «Τα ζώα είναι σκελετωμένα» μας είπε «σκέτα οστά».
Ολόκληρη η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζηρού...
Τα σκυλιά, όπως τελικά αποδεικνύεται, βρέθηκαν στον συγκεκριμένο χώρο με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Ζηρού και της πρόεδρου του Φιλοζωικού Σωματείου του Δήμου Ζηρού, η οποία δήλωνε ότι είχε αναλάβει τη φροντίδα τους, αν και αυτές οι συνθήκες μόνο φροντίδα δεν συνιστούν.
Ο αντιδήμαρχος τότε θέλησε μεν να θολώσει τα νερά σχετικά με τις ευθύνες της δημοτικής αρχής για τη διαχείριση αυτών των ζώων αλλά μάλλον δεν τα κατάφερε και έτσι και οι φιλόζωοι που πραγματοποίησαν αυτοψία στη συνέχεια κατέθεσαν καταγγελία στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πρέβεζας καθώς οι αστυνομικές αρχές, όπως όλα δείχνουν, δεν μερίμνησαν εξ αρχής ώστε αυτή η υπόθεση και η αρχική καταγγελία να εξεταστεί περαιτέρω και ουσιαστικά.
Ο κ. Γκάρτζιος μόνο μετά τη μεγάλη δημοσιότητα που πήρε το θέμα αναγκάστηκε να δώσει εξηγήσεις και μέσω facebook και φυσικά να παραδεχτεί στις 28 Νοεμβρίου του 2021 εμμέσως και την εμπλοκή του Δήμου Ζηρού άρα και τις ευθύνες της δημοτικής αρχής.
Η σχετική ανάρτηση του αντιδημάρχου...
Στο προφίλ του μάλιστα έγραψε τα εξής: «Κάποια από τα σκυλιά λόγω του ότι δεν θα μπορούν να επιζήσουν ελεύθερα στο δρόμο είτε είναι αδύνατα ,είτε γέρικα είτε εμφανίζουν επιθετικότητα αποφασίσαμε προσωρινά να παραμείνουν σε ένα πρόχειρο κατάλυμα όπου σε καθημερινή βάση τους παρέχεται φαγητό, νερό και στέγη υπό την φροντίδα της κυρίας Νόπης!
Οι συνθήκες προφανώς δεν είναι και οι άριστες αλλά μέχρι να γίνει το καταφύγιο η μόνη άλλη επιλογή είναι να τα αφήσουμε ελεύθερα κάτι που ίσως δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα τοσο στα ζωάκια όσο και στους συμπολίτες.
Όποιος ενδιαφέρεται να βοηθήσει είτε εθελοντικά είτε να υιοθετήσει κάποιο σκυλάκι μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου και με την κυρία Νοπη.
ΥΓ1:Για όλο τον πρώτο χρόνο τα εμβόλια και οι αποπαρασιτώσεις θα γίνουν δωρεάν από το κτηνιατρείο μου σε ολα τα σκυλιά που θα υιοθετηθούν !
ΥΓ2:Η αγάπη για τα ζώα είναι προνόμιο όλων μας και δεν θα επιτρέψω σε κάποιον που στο δικό του χωράφι τα σκυλάκια το καλοκαίρι παθαίνουν θερμοπληξία,να κάνει μικροπολιτική και να γίνει τιμητής της φιλοζωίας στο τόπο μας!!».
Φυσικά τα όσα αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος προκαλούν πολλά ερωτήματα. Γιατί μέχρι τώρα δεν είχε γίνει δημόσια έκκληση για την υιοθεσία των ζώων ούτε από εκείνον ούτε από το αρμόδιο σωματείο; Γιατί δεν δημοσίευσε ο ίδιος σε τι κατάσταση είναι τα ζώα; Πως θα υιοθετηθούν σκυλιά που είναι τόσο άρρωστα;
Δύο φιλοζωικοί φορείς ζητούσαν βοήθεια για να σώσουν τα σκυλιά
Οι δύο φιλοζωικές οργανώσεις, που όπως είπαμε κινητοποιήθηκαν, ζητούσαν τη βοήθεια όσων μπορούν να συνεισφέρουν, ώστε τα σκυλιά αυτά να σωθούν από το μαρτύριο τους και να απομακρυνθούν από εκεί αλλά και να λάβουν την περίθαλψη η οποία αρμόζει σε καθένα από αυτά.
Στις 30 Νοεμβρίου του 2021 στην κοινή τους ανακοίνωση «Dogs’ Voice» και «Α Little Shelter Athens» επισήμαναν τα εξής για όσα έγιναν και πρέπει να γίνουν εφεξής: «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:
-
-
- Παρά πολλοί στείλατε στο @alittleshelter και στο @dogsvoice φωτογραφίες από την άθλια κατάσταση των ζώων στο «καταφύγιο» του Δήμου Ζηρου.
- Με πρωτοβουλία της @katrina_tsantali αποφασίσαμε οι δυο οργανώσεις να συνεργαστούμε έτσι ώστε: α. Να φέρουμε το θέμα ενώπιον του εισαγγελέα β. Να πάρουμε αυτά τα ζώα από εκεί και γ. να δημιουργήσουμε μια προσωρινή δομή για να φιλοξενηθούν, να νοσηλευτούν, να κάνουν θεραπείες, να τα δει εκπαιδευτής και να υιοθετηθούν όλα.
- Πράγματι, σήμερα η ίδια η @katrina_tsantali πήγε στη Φιλιππιάδα με δικηγόρο και κτηνίατρο και έκανε αυτοψία παρουσία του αντιδημάρχου. Η κατάσταση ήταν απείρως χειρότερη από ότι φανταζόμασταν. Πήρε ήδη κάποια ζώα με το αυτοκίνητο της για Αθήνα, τα οποία ήδη νοσηλεύονται. Νωρίτερα το πρωί ο δικηγόρος υπέβαλε τη μήνυση κατά του Δήμου Ζηρού με μηνύτριες τις δυο οργανώσεις.
- ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ: θα χρειαστούμε χώρο τουλάχιστον για 2 μηνες για να στεγάσουμε 100 σκύλους που πρέπει να φύγουν από εκεί. Είμαστε σε επικοινωνία με φορείς και εθελοντές για να βρεθεί κάτι άμεσα και να έρθουν εντός της εβδομάδας τα ζώα από τη Φιλιππιάδα. θα μεταφέρουμε τα ζώα σε κτηνιατρεία και νοσοκομεία ζώων για να λάβουν πλήρη φροντίδα. Αυτό είναι και το πιο απαιτητικό κομμάτι τόσο ψυχολογικά όσο και οικονομικά. αφού τα ζώα συνέλθουν θα μεταφερθούν σε φιλοξενίες και υιοθεσίες. Εκεί σας χρειαζόμαστε ΟΛΟΥΣ. Όσα και αν σώσουμε αν δεν ανοίξετε εσείς τα σπίτια σας είναι σαν να μην κάναμε τίποτα…
- Όσοι έχετε στείλει μήνυμα για δωρεές μπορείτε να τις κάνετε: για το @a_little_shelter Τράπεζα Πειραιώς: GR4901722280005228101622532 για το @dogsvoice Τράπεζα Πειραιώς GR66017214100051410762 68861. Όλα τα χρήματα θα δοθούν για τα κτηνιατρικά έξοδα των ζώων αυτών.
- Σχετικά με το αν ο Δήμος έχει λάβει χρηματοδότηση για το συγκεκριμένο καταφύγιο: Πράγματι έχει λάβει έγκριση από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ αλλά το έργο δεν έχει ξεκινήσει. Του έχει δηλαδή εγκριθεί το ποσό για να το φτιάξει τα επόμενα δυο χρόνια και βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης του έργου. Αυτό το γράφουμε γιατί εμείς δεν συκοφαντούμε, η αλήθεια από μόνη της είναι αρκετά φρικτή.
Θα σας κρατάμε ενήμερους για κάθε εξέλιξη.».
Τι είχε επισημάνει η Κατρίνα Τσάνταλη μέσω Instagram
Με ανάρτηση της στο instagram την 1η Δεκεμβρίου 2021 η Κατρίνα Τσάνταλη είχε επισημάνει τα εξής: «katrina_tsantali Για κάθε μήνυμα που λαμβάνω με ευχές και συγχαρητήρια νιώθω μεγάλη ανάγκη να πω πως ειλικρινά δεν κάνω κάτι ξεχωριστό.
Το ΜΟΝΟ που κάνω είναι να μην προσπερνώ.
Σκυλιά εξαθλιωμένα από τις ασθένειες....Όπως επίσης δεν προσπέρασαν τόσα ζώα τόσοι άνθρωποι. Και μίλησαν, και ασχολήθηκαν. Και νιώθω ελπίδα με κάθε άνθρωπο που δεν προσπερνάει. (πχ ο Χρήστος από την Φιλιππιάδα). Δεν πήγα μόνη, είχα μαζί τον κτηνίατρο του ALS Παναγιώτη Ξουραφά και τον δικηγόρο μας Αλέξανδρο Κασσανδρινό. Και ήδη η συμμετοχή σας από δωρεές ξεκινάει να μας κάνει να νιώθουμε όλο και πιο σίγουροι ότι το «project Φιλιππιάδα» είναι μάλλον διαχειρίσιμο. Το συγκεκριμένο κολαστήριο θα το πάμε μέχρι τέρμα, γιατί υπάρχουν νόμοι και θα εφαρμοστούν. Είναι μια ξεκάθαρη κακοποίηση και βασανισμός ζώων. Και υπάρχουν υπεύθυνοι για αυτό. Το @a_little_shelter & το @dogsvoice αναλαμβάνουν αυτά τα ζώα, από εχθές έχουμε ήδη 14 και σήμερα έρχονται άλλα τόσα και οργανώνουμε τον χώρο για τα υπόλοιπα. Θέλουν ΟΛΑ εξαιρετικά σοβαρή νοσηλεία. Με αφορμή όμως (και) αυτό το γεγονός με τις εικόνες που δυστυχώς (και ευτυχώς για την δικογραφία μας) μιλούν από μόνες τους. Να θυμάστε πως πραγματικά έχει μεγάλη σημασία να μην προσπερνάμε. Κάποιο ζώο τραυματισμένο, κακοποιημένο, ένα παιδί μια γυναίκα σε ανάγκη, ένα κορίτσι σφηνωμένο σε πόρτα εργοστασίου, τον συνάνθρωπό μας που χρειάζεται βοήθεια, τον εν δυνάμει βιαστή που τραβάει βίντεο τα οπίσθια της κοπέλας που περπατάει μπροστά σου. Αυτό νομίζω πως είναι φίλοι μου το νόημα. Γιατί όπως διάβασα σε ένα πολύ εύστοχο σχόλιο η μόνη μετάλλαξη που πρέπει βαθιά να μας ταρακουνήσει στην ουσία μας είναι αυτή που έκανε τον άνθρωπο , τέρας. Και αυτό είναι μια αδιαφορία δρόμος.».
Διαβάστε επίσης:
-
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε να σας ενημερώνουμε για όσα συμβαίνουν στα ζώα στην Ελλάδα ενισχύοντας το www.zoosos.gr












































