To δοκίμιο «Υποστηρίζουμε τα ζώα που σκοτώνουν τους καταπιεστές τους – Η πολιτική των εξεγερμένων ζώων» του Άιλον Κοέν (εκδόσεις Κυαναυγή) είναι διαθέσιμο σε ηχητικό αρχείο κανάλι φιλοσοφίας του Βιβλιοεμβριθή στο YouTube.
Ακούστε το
Σύνοψη του βιβλίου «Υποστηρίζουμε τα ζώα που σκοτώνουν τους καταπιεστές τους»
Η κυρίαρχη συζήτηση για την απελευθέρωση των ζώων αδυνατεί να αναλύσει το όριο της πολιτικής κοινότητας όπως αυτό έχει οριστεί από την ιστορική διάκριση μεταξύ έλλογων ζώων (των ανθρώπων) και ζώων που έχουν μόνο φωνή (των μη ανθρώπων).
Τα ζώα θεωρούνται βουβά πολιτικά αντικείμενα προς αντιπροσώπευση και όχι υποκείμενα με ομιλία, και κατά συνέπεια παραμένουν αποκλεισμένα από την πολιτική κοινότητα των ομιλούντων υποκειμένων. Όταν τα ζώα πρωταγωνιστούν σε περιστατικά ανυπακοής και βίαιης αντίστασης απέναντι στους θεσμούς και στους ανθρώπους που τα καταπιέζουν, καταδεικνύουν με τον πιο άμεσο τρόπο πως είναι φορείς αντίστασης και πολιτικά υποκείμενα. Το παρόν δοκίμιο, βασιζόμενο στις ριζοσπαστικές δημοκρατικές προσεγγίσεις του Ρανσιέρ και της Μουφ και στα εργαλεία του Λατούρ, καλεί στην επανεξέταση της υποκειμενικότητας των ζώων.
Συγγραφέας/εις: Cohen Aylon A.
Τίτλος πρωτοτύπου: We Support Circus Animals Who Kill Their Captors: Nonhuman Resistance, Animal Subjectivity, and the Politics of Democracy
Καταγγελία εις βάρος του οδηγού του αγροτικού αυτοκινήτου που εντοπίστηκε χθες να σέρνει με το όχημα έναν σκύλο στην άσφαλτο στην Εθνική οδό Αγρινίου - Μεσολογγίου κατέθεσε στο Α.Τ. Γλυφάδας η Μάρθα Πουλτίδου. Ο ιδιοκτήτης τους αυτοκινήτου σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας είναι κάτοικος Θεστιέων Αγρινίου.
Με ομόφωνη απόφαση του, το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας - Πειραιά (ΠΕ.ΣΥ.Δ.Α.Π.) αποδέχθηκε το αίτημα του Δήμου Κηφισιάς - Ερυθραίας - Εκάλης να γίνει νέο μέλος του.
Στην ιστοσελίδα www.kathimerini.gr δημοσιεύθηκε χθες ο προβληματισμός της δημοσιογράφου Σάντυ Τσαντάκη, η οποία προσπαθεί να ζυγίσει τα υπέρ και κατά, μεταξύ εκείνων που εναντιώνονται στα δελφινάρια και στα τσίρκο σε σχέση με όσους υποστηρίζουν την εκπαιδευτική τους σημασία.